دلگرم به انقلاب در دمای زیر صفر سنندج

سنندج- ایرنا- دمای هوای امروز سنندج تا منفی ۱۰ درجه سانتیگراد هم رسید ولی نسل به نسل کُردها دلگرم به انقلاب در جشن ملی ۲۲ بهمن حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آن روز که انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید، دشمنان مبهوت از عظمت ملت، از همان روزهای نخست اتاق فکری به راه انداختند که نسل به نسل برای براندازی انقلاب برنامه بریزند و برای ضربه زدن به انقلاب اجرایش کنند، مردم هنوز نقل و شیرینی انقلابشان را پخش می‌کردند و به سربازانی که به دامان ملت برگشته بودند، گل می‌دادند که ترورهای کور آغاز شد.

در حالیکه مردم شهرهای مختلف، پیروزی و آزادی کشورشان را جشن گرفته‌ و هر روز در خیابان‌ها به طرفداری از رهنمودهای امام‌شان راهپیمایی می‌ کردند، بقایای رژیم شاه با همدستی عناصری که موقعیت و بقای خویش را در آشوب و بلوا می‌دیدند، حوادثی تلخ را برای انقلاب رقم زدند.

از همان روزها بود که مردم دانستند، دشمنان انقلاب‌شان را بر نمی‌تابند و امروز که همه باهم برای جشن پیروزی آمده بودند هیچ حسی از سرما همراهشان نبود چون همچنان دلگرم به راهی هستند که ۴۴ سال از آغازش می گذرد.

دلگرم به انقلاب در دمای زیر صفر سنندج

کودکان انقلابی

آمده ایم از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کنیم و پشت رهبرمان باشیم، "فاطمه مومیوند" دهه هشتادی است از همان‌هایی که دشمن فکر می کند که می تواند آنها را به مسیر خودش بکشاند ولی نمی داند که فاطمه عقیده دارد راه راست از خط ولایت فقیه می گذرد.

پسر بچه ای که سه رنگ پرچم کشور را بر روی گونه هایش و پرچم کوچک دیگری هم در دستش دارد، خودش را سیامک حیدری و ۱۰ ساله معرفی کرد و گفت آمده است در جشن انقلاب شرکت کند و ایران را دوست دارد.

از او درباره بزرگان انقلابی می پرسم، می گوید عموی شهیدم در راه انقلاب شهید شده، "سیامک" همنام عمویش است.

انگار خانواده شهدا نام و یاد عزیزانشان را در وجود کودکان خود دنبال می کنند تا نامش همواره زنده بماند، البته شهید هرگز نمی میرد.

امیرحسین احمدی هم می گوید: مزدوران فکر نکنند که می توانند به خاک ایران حمله کند چون ما تا آخرین قطره خون پای انقلاب هستیم.

مشق شهادت

رها بیجاری یک عکس به دست دارد که رویش نوشته، خداحافظ ای داغ بر دل نشسته.

دانش آموز کلاس ششم دبستان سوم شعبان است و از او درباره عکس سوال می کنم، جواب می دهد: عکس پسر خانم معلم کلاس اولم است، فرزندِ شهیدِ خانم باقری.

از او درباره شهید می پرسم که ادامه می دهد: نامش شهید غلامرضا بامدی است و در راه دفاع از امنیت جانش را فدا کرد و چند ماه قبل شهید شد.

و این کودک مشق شهادت را چه خوب یاد گرفته که می گوید درس خواندن من مهمترین چیزی است که می تواند ادامه راه شهید باشد.

رها، همانند بادکنک‌های رنگی که امروز در آسمان سنندج خودنمایی می کرد، رهاتر از هر آزاده ای، با همان نگاه و فکر کودکانه خود گفت: امروز آمده ام تا بگویم از انقلاب و حکومت اسلامی دفاع می کنم و هیچ وقت رهبرم را تنها نمی گذارم.

پریماه امیری همه سرودهای انقلاب را از بر است و همین که آهنگ نواخته می شود، بیت به بیت و از ته دل با آن همراهی می کند.
از او می پرسم چرا روی گونه ات نقش پرچم ایران را زده‌ای که گفت: چون عاشق کشورم هستم.

دلگرم به انقلاب در دمای زیر صفر سنندج

خانواده انقلابی

محمد لندیان و همسرش هم در خیابان امام خمینی(ره) سنندج مشغول شعار هستند، از او می پرسم در هوای سرد به همراه همسرتان آمده‌اید که جواب داد: به همراه بچه هایمان آمدیم که آنها در گروه سرود هستند و می خواهیم همه خانواده در جشن امروز مشت محکمی به دهان همه آنهایی بکوبیم که نمی خواهند ما را عاشق انقلابمان ببینند.

پرسیدم، دشمنان روزی می گفتند انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نمی بیند که گفت: همانها بروند و مرزهای ایران را ببینند که تا نزدیکی فلسطین اشغالی رفته است و مقتدرانه تر از همیشه قدرت خود را به رخ ابرقدرتها می کشد.

مسوولان پابه پای مردم انقلابی

مسوولان هم امروز پا به پای و شانه به شانه مردم آمده بودند تا بگویند، این انقلاب برای همه و از آن همه است.

آنهایی که امروز در جشن بودند و از فردا باید با کار و تلاش جهادی، پاسخگوی این حضور بی نظیر باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مردم استان به خصوص سنندج استقبال باشکوهی داشتند و چندبرابر بیشتر از سالهای گذشته در جشن ملی ۲۲ بهمن شرکت و با حضور خود همه توطئه‌های استکبار و معاندان را خنثی کردند.

مهدی رمضانی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی از ابتدای شکل گیری تاکنون عنایت و توجه ویژه به کردستان داشته است، افزود: کردستان امروز آبادتر است و در همه مناطق شاهد توسعه پیشرفتی هستیم و تا نقطه صفر مرزی مولفه های آبادانی پیش رفته است.

وی گفت: در دولت سیزدهم این توجه بیشتر شده و رییس جمهور در ۲ سفر خود به استان در سال جاری، زمینه تحول ویژه را تسریع بخشی

تا پای جان پای انقلاب

جانباز ۷۰ درصد است روی ویلچر در این هوای سرد با همان لباس کُردی که نماد شرف و عزت مرزداران غیور کردستانی است، حاضر شده است.

خودش را اسعد زارعی معرفی کرد، از سرما چانه هایش می لرزد ولی این سرما چیزی از استقامت او کم نکرده است.

پرسیدم مصاحبه می کنید، گفت بله و افتخار می کنم به روز ۲۲ بهمن که تاریخ حضور ملت ایران را در جهان ثبت می کند.

او معتقد به این فرموده رهبر معظم انقلاب است که آمریکا رو به افول و اسراییل نابود شدنی است.

آقای زراعی افزود: اول انقلاب با امام خمینی (ره) بیعت کردم و این بیعت را با رهبر معظم انقلاب تجدید کرده‌ام و با همین وضع بدنی تکلیف و وظیفه خود را در شرایط بدتر از این نیز به جای می آورم.

این جانباز انقلاب تاکید کرد: هرکس در جشن ملی کشورش شرکت نکند هویت خود را باخته است.

دلگرم به انقلاب در دمای زیر صفر سنندج

او ادامه داد: جمهوری اسلامی برای همه ما کردها بزرگ و محترم است و کردها احترام بزرگانشان را دارند.

مردم کردستان هم که همواره پای انقلابشان بوده‌اند و هر دهه را با افتخار پشت سر گذاشته‌اند، این بار گام‌هایشان را محکمتر بر می‌دارند؛ آنها می گویند که می‌آیند تا بگویند چندین دهه پر تلاطم هم که پیش رویشان باشد، دست از ارزش های انقلابشان نخواهند کشید.

مردم این خطه همواره وفادار ارزش هایی بوده که برایش خون دل‌ها خورده و خون ها داده‌اند.

پیرزن با لهجه کُردی غلیظ می‌گوید به عشق رهبرم حتما می‌آیم، نیایم دشمن فکر می‌کند خسته شده‌ایم؟

اقتدار انقلاب اسلامی و تغییر چالش‌ها

ایران مقتدر، امروز هم مانند آغاز انقلاب با چالش‌های مستکبران روبه‌رو است ولی این چالش ها کاملا معنی دار است.

آن روزها چالش با آمریکا بر سر کوتاه کردن دست عمال بیگانه یا تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در تهران یا رسوا کردن لانه‌ جاسوسی بود، اما امروز چالش بر سر حضور ایران مقتدر در تمام مرزهای آزادی و آزادگی است.

ایران به برکت انقلاب، اکنون در چشم جهانیان در جایگاه متعالی و شایسته‌ ملت خود ایستاده و از گردنه های سخت عبور کرده است.

بیشتر بخوانید

دریادار ایرانی: جوانان در برابر توطئه‌های تمام نشدنی دشمن هوشیار باشند

۲۲ بهمن تنها یک روز و یک نام نیست، روز خداست که اراده یک ملت بر طاغوت غلبه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha