تمجید از استعمار ستیزی ایران در همایش انقلاب اسلامی در پاکستان 

اسلام آباد- ایرنا- جمعی از رهبران سیاسی و نخبگان دینی پاکستان در همایشی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بر اهمیت مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه غرب، تقویت وحدت اسلامی و رویکرد قوی استعمار ستیزی تاکید کردند. 

به‌ گزارش شنبه شب خبرنگار ایرنا، همایش «انقلاب اسلامی مظهر وحدت اسلامی» به همت حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان امروز در «اسلام‌آباد» برگزار شد.

شخصیت‌های پاکستانی شامل رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین، دبیرکل حزب مردم، برخی از چهره‌های رسانه‌ای و مذهبی پاکستان در این سمینار سخنرانی و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفتند.

همچنین «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان نیز طی سخنانی گفت: توسعه و پویایی ایران در پرتوی انقلاب شکوهمند اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، موضوعی که دشمنان ما و مخالفان وحدت جهان اسلام علیه آن توطئه می‌کنند.

وی افزود: مسلمین جهان باید نسبت به توطئه‌های دشمنان مشترک آگاه باشند زیرا هدف اصلی قدرت‌های استکباری تخریب فضای وحدت و پاشیدن بذر نفاق میان ملت اسلامی است.

خزاعی اظهار داشت: محمدعلی جناح بنیانگذار فقید پاکستان برای تشکیل یک کشور مستقل و اسلامی مسلمانان را متحد کرد و در ایران، حضرت امام خمینی (ره) برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت را متحد و مسیر سربلندی را طی کردند.

رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و شهدای راه انقلاب، گفت: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از عید نیست و همزمان با ملت شجاع ایران، تمام ملت‌های مظلوم و مسلمانان منطقه مفتخر به گرامیداشت این رویداد تاریخی هستند.

علامه «ناصر عباس جعفری» با محکومیت نگاه مغرضانه قدرت‌های غرب علیه مسلمین به ویژه سرزنش تروریسم اقتصادی و تحریم‌های ضدایرانی، افزود: مقاومت ملت ایران در برابر دشمنی‌های غرب یک الگو برای ملت‌های آزادیخواه جهان است، رویکرد استکباری ستیزی ایران امروز یک منبع الهام برای رزمندگان راه آزادی قدس و فلسطین می‌باشد.

تمجید از استعمار ستیزی ایران در همایش انقلاب اسلامی در پاکستان 

این مقام حزبی پاکستان تاکید کرد: باید از ایران آموخت که که چگونه به رغم شدیدترین تحریم‌های یکجانبه امروز در تمامی بخش‌های پیشرفت کرده است. مدعیان بسیاری در منطقه مشاهده می‌شوند که خود را رهبر جهان اسلام یا مدافع حقوق مسلمین می‌دانند اما جرات پشتیبانی از جبهه مقاومت فلسطین را ندارند.

«نیر حسین بخاری» رئیس پیشین مجلس سنای پاکستان و دبیرکل حزب مردم نیز با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: تداوم و زنده نگه داشتم انقلاب نیاز به ازخودگذشتگی و فداکاری‌ها دارد که البته ملت ایران این فداکاری‌ بزرگ را ارائه کرده است.

وی اظهار داشت: "جمهوری اسلامی ایران کشوری است که فارغ از فرقه، مسلک و نژاد از ملت‌های مظلوم به ویژه فلسطین و کشمیر حمایت می‌کند، امروز ملت ایران به رغم تحریم‌ها مستقل هستند و برای خود و بدون فشار خارجی تصمیم گیری می‌کنند. "

«مفتی گلزار احمد نعیمی» چهره‌ سرشناس اهل تسنن در اسلام‌آباد گفت: رهبری امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی روحیه از دست رفته مقاومت را به جهان اسلام بازگرداند و ایشان مسیر جدیدی را برای مسلمین جهت مبارزه با استکبار و زورگویان نشان دادند.

«امیر عباس» روزنامه‌نگار ارشد پاکستانی گفت: انقلاب اسلامی در ایران یک نهضت مردمی موفق و انقلاب پایدار در قرن بیستم بود درحالی دیگر انقلاب‌ها ناکام ماندند. انقلاب در ایران به دنبال یک هدف مشخص بود که تا امروز پیروان انقلاب به آن متعهد هستند.

وی افزود: مردم ایران نظام سلطه و مستبد را کنار زده و نظام اسلامی با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را پایه گذاری کردند.

به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار ایران اسلامی در طلیعه چهل و چهارمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی چون سالهای گذشته با حضوری حماسی و انقلابی در راهپیمایی ۲۲ بهمن یکبار دیگر ثابت کردند که همچنان پای آرمان ها و ارزش های نظام و انقلاب ایستاده اند.

امسال جشن پیروزی انقلاب اسلامی درحالی برگزار شده که دشمنان انقلاب و نظام تمام تلاش خود را برای ایجاد ناامنی و نا آرامی بکار بستند اما درایت رهبر معظم انقلاب و ایستادگی مردم پای ارزشهای نظام، دسیسه های آنها را همچون گذشته نقش بر آب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha