هواشناسی کرمانشاه نسبت به کاهش دما هشدار زرد صادر کرد

کرمانشاه - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز پنجشنبه نسبت به کاهش محسوس دما حتی در نقاط گرمسیری استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: متوسط دمای هوا در سطح استان تا روز شنبه روندی رو به کاهش می یابد که این کاهش دما در روز جمعه محسوس تر خواهد بود.

«سعید قاسمی» افزود: پیش بینی می شود؛ حداقل دمای هوا در روز جمعه و به طور غالب، در نواحی سردسیر به ۱۰ تا ۱۴ در مناطق معتدل به ۶ تا ۱۰ و در مناطق گرمسیر به یک تا سه درجه زیر صفر برسد.

وی با بیان اینکه این کاهش دما در همه استان به ویژه نواحی سردسیر بیشتر احساس خواهد شد نسبت به مخاطرات آن از جمله یخبندان، لغزندگی جاده‌ها و کندی در تردد وسائط نقلیه به خصوص در گردنه های سردسیر هشدار داد.

قاسمی، همچنین بر مدیریت مصرف حامل های انرژی، احتیاط در رانندگی، پرهیز از سفرهای غیر ضرور، پرهیز یا احتیاط در کوه‌نوردی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، آمادگی ادارات و ارگان های امدادی، اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه ها و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه کرد.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کنگاور با ۹ درجه زیر صفر سردترین و قصرشیرین با ۱۴ درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان بودند.

وی یادآور شد: در همین مدت دمای هوای شهر کرمانشاه نیز بین منفی سه تا ۹ درجه بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، برهمین اساس شرکت گاز استان کرمانشاه نیز نسبت به احتمال کاهش افت فشار گاز هشدار داد و از شهروندان خواست با توجه به سرمای هوای پیش رو در روزهای آتی در مصرف صرفه‌جویی کنند تا با کاهش افت فشار مواجه نشوند.

براساس اعلام کمیته تامین سوخت زمستانی استان به منظور مدیریت و کاهش میزان مصرف و پایداری جریان شبکه گاز، فعالیت ادارات و بانک های استان امروز پنج شنبه، ۲۷ بهمن ماه از ساعت ۹ صبح آغاز می شود.

در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha