۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85031350
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۴۵ داور، مسابقات بین‌المللی شطرنج جام رشت را قضاوت می‌کنند

رشت - ایرنا - سرداور جدول اول مسابقات بین‌المللی شطرنج دریای کاسپین جام رشت گفت: ۴۵ داور ایرانی و خارجی نوزدهمین دوره این رقابت‌ها را قضاوت می‌کنند.

خاطره عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت افزود: ۴۴ داور ایرانی به همراه یک داور از کشور تاجیکستان در این دوره از رقابتها حضور دارند که از تعداد داوران ایرانی ۳۵ نفر از استان گیلان هستند.

وی افزود: همچنین از داوران حاضر در این دوره از رقابت‌ها، سه داور با درجه بین‌المللی، هفت نفر با درجه فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) و ۳۵ داور با درجه ملی حضور دارند و مسابقات سه جدول این مسابقات را قضاوت می‌کنند.

داور بین‌المللی شطرنج گیلان ادامه داد: سطح فنی این دوره از مسابقات با توجه به تعداد شرکت کنندگان و نیز تعداد اساتید حاضر در این دوره بسیار بالاست و رقابت در صدر جدول نیز تاکنون بسیار نزدیک است.

وی اضافه کرد: داوری‌ها هم تاکنون سطح بسیار خوبی دارد و علیرغم اینکه حدود ۸۰۰ شطرنجباز در این دوره از رقابت‌ها حضور دارد اما مشکل خاصی در خصوص داوری پیش نیامده و داوران به خوبی این رقابتها را نظارت و قضاوت می‌کنند و شکایتی از این بابت نداشتیم.

عزیزی ابراز امیدواری کرد که این روند قضاوت داوران حاضر در مسابقات شطرنج بین‌المللی جام رشت تا دور پایانی ادامه یابد و همه شطرنجبازان از نحوه قضاوت‌ها، رضایت کاملی داشته باشند.

نوزدهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت از عصر یکشنبه با حضور حدود ۸۰۰ شطرنجباز از ایران و ۱۵ کشور خارجی در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز شده و به مدت ۹ روز ادامه خواهد یافت.

شطرنجبازان خارجی حاضر در این مسابقات از کشورهای اتریش، نیجریه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، عراق، هندوستان، بنگلادش، قزاقستان، قرقیزستان، یمن، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان حضور یافته‌اند.

نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام رشت در سه جدول پیگری می‌شود که در جدول اول آن معروف به جدول A و اساتید است، شطرنجبازانی دارای رتبه بین‌المللی بالای ۱۸۰۰ حضور یافته و با هم به رقابت می‌کنند. در جدول دوم (B) شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی زیر ۱۸۰۰ و در جدول سوم شطرنجبازان رده سنی نوجوان با هم رقابت خواهند کرد.

در مجموع رقابت‌های سه جدول و همچنین رقابت‌های شطرنج سریع نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان جوایز نقدی به نفرات برتر شطرنجبازان این دوره از مسابقات در جداول مختلف اهداء خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha