۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85028761
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختلاف عمیق بین رای‌دهندگان و اعضای حزب دموکرات

۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۳۱
کد خبر: 85028761
اختلاف عمیق بین رای‌دهندگان و اعضای حزب دموکرات

تهران- ایرنا- تارنمای آمریکایی اکسیوس با استناد بر نتایج نظرسنجی‌ها نوشت: دولت جو بایدن با اختلافات عمیق در حزب دموکرات بین رهبران، قانونگذاران، مشاوران و تامین‌کنندگان مالی این حزب و رای دهندگان دموکراتی مواجه است که تصمیم‌گیرنده نهایی در انتخابات آینده هستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای آمریکایی آکسیوس در تشریح اهمیت این موضوع نوشت: در حالی که بایدن تلاش کرده انتقادات حزب دموکرات را مخفی کند تنها سه رئیس جمهوری آمریکا در دوران پس از جنگ، در این مقطع از دوران ریاست جمهوری شان محبوبیت کمتری نسبت به بایدن داشتند.

اکسیوس نوشت: بر اساس میانگین نظرسنجی های موسسه آمریکایی فایو ترتی ایت، رضایت از عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهوری تنها ۴۳ درصد است.

نظرسنجی روزنامه واشنگتن پست و شبکه ای بی سی نیوز نیز که درست قبل از سخنرانی سالانه بایدن در کنگره انجام شد، حکایت از آن داشت که حدود نیمی از آمریکایی ها (۴۵ درصد) به توانایی بایدن برای تصمیم گیری های درست برای آینده کشور اعتماد ندارند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، فقط ۱۶ درصد از شرکت کنندگان گفتند وضعیت مالی آنها در دولت بایدن بهتر شده است و این در حالی بود که ۴۱ درصد پاسخ دادند از زمان روی کار آمدن بایدن وضعیت مالی بدتری را تجربه می‌کنند.

به نوشته آکسیوس، تردیدها درباره سن بایدن نیز که اکنون ۸۰ ساله است از محور گفتگوهادر محافل عمومی نهادهای دموکرات حذف شده است.

کمیته ملی دموکرات (DNC) به عنوان کادر رهبری رسمی حزب دموکرات، نفوذ هم حزبی هایش از ایالت های ایووا و نیوهمپشایر را که ممکن بود شورش از آنجا آغاز شود، حذف کرده است.

اکسیوس نوشت: حتی اعضای ترقی خواه حزب دموکرات همچون الیزابت وارن و پرامیلا جایاپال نیز که طرح های آنها توسط اکثریت دموکرات در کنگره به تصویب نرسید، برای کمک به موفقیت بایدن به دیگر اعضای داخلی این حزب محلق شده اند.

اما درک عمومی از سلامت اقتصادی عامل کلیدی در تعیین جایگاه سیاسی بایدن خواهد بود. بایدن از سخنرانی خود درباره وضعیت کشور در کنگره برای حمایت از وضعیت اقتصادی کشور استفاده و به کاهش نرخ بیکاری اشاره کرد و مدعی شد رشد اقتصادی کشور در ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

این در حالیست که نگرانی ها درباره نرخ تورم بالا ادامه دارد و بر اساس نتایج نظرسنجی هفته گذشته فاکس نیوز فقط ۲۰ درصد آمریکایی ها وضعیت اقتصادی کشورشان را «خوب» یا «عالی» توصیف می کنند.

اکسیوس خاطرنشان کرد بزرگترین عاملی که تاکنون به بایدن کمک کرده، نبود محبوبیت اپوزیسیون جمهوریخواه به ویژه شخص دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین این کشور است.

بر اساس این گزارش، عملکرد دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در سال گذشته بهتر از جمهوریخواهان بود و دلیل آن تردید رای دهندگان نسبت به افراطی گری نامزدهای جمهوریخواهان بود.

اختلافات میان جمهوریخواهان بر سر کاهش هزینه‌ها و تغییرات در تامین اجتماعی و مراقبت‌های پزشکی، که در واکنش تند حزب جمهوریخواه به سخنرانی بایدن مورد توجه قرار گرفت، همچنین به نفع کاخ سفید خواهد بود تا انتخابات بعدی را بیش از یک انتخابات، به یک همه پرسی برای دولت تبدیل کند.

اکسیوس نتیجه گرفت: با وجود همه این مسائل، نظرسنجی ها نشان می دهند که رای دهندگان آمریکایی نسبت به آینده اقتصادی خود خوشبین نیستند و با وجود تلاش اعضای داخلی حزب دموکرات برای حمایت از بایدن، رای دهندگان دموکرات خواستار یک پرچمدار جدید در انتخابات سال ۲۰۲۴ هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha