براساس آمار موسسه گالوپ: جبهه دموکرات‌های آمریکا در سراشیبی سقوط قرار دارد

تهران- ایرنا- داده‌های جدید گالوپ نشان می‌دهد که آمار آمریکایی‌هایی که خود را به عنوان دموکرات معرفی می‌کنند به پایین‌ترین میزان رسیده و مستقل‌ها در صدر قرار گرفته‌اند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از آکسیوس، ‌پیش از انتخابات ۲۰۲۴ رای دهندگان مستقل‌ سیاسی جایگاه خود را به‌عنوان بلوک رای‌دهی غالب در آمریکا تثبیت کرده‌اند.

نظرسنجی جدید موسسه گالوپ نشان داد که به طور متوسط ۴۳ درصد از بزرگسالان آمریکایی در سال ۲۰۲۳ به عنوان رای دهندگان مستقل شناخته شده‌اند که بالاترین آمار از سال ۲۰۱۴ است.

در همین حال، آمار آمریکایی‌هایی که به عنوان دموکرات معرفی می‌شوند به پایین‌ترین میزان یعنی ۲۷ درصد رسیده‌است. این در حالی است که دموکرات‌ها در بیشتر سال‌ها از زمان آغاز پژوهش منظم این موضوع در سال ۱۹۹۱، برتری داشته اند.

گالوپ همچنین دریافت که در سال ۲۰۲۳، افراد مستقل بیش از این که به حزب دموکرات متمایل باشند به اردوگاه حزب جمهوری‌خواه منتقل شده اند.

طبق این نظرسنجی آمار پاسخ دهندگان دموکرات و جمهوری‌خواه ۲۷ درصد و این در حالی است که محافظه‌کاران و میانه‌روها در سال ۲۰۲۳ هر کدام با ۳۶ درصد هویت‌های ایدئولوژیک، برتر بودند.

آکسیوس نیز پیشتر گزارش داده بود که تعداد بی‌سابقه‌ای از آمریکایی‌ها (۴۹%)‌ در بهار ۲۰۲۳ از نظر سیاسی مستقل بوده اند.

به گزارش گالوپ افزایش درصد مستقل‌ها بیشتر به ضرر دموکرات‌ها است. چندین نامزد برجسته حزب ثالث یا مستقل برای انتخابات ریاست جمهوری‌ اعلام نامزدی کرده اند اما تحلیلگران به شکل عمده آنها را خرابکارانی می دانند که انتخابات را به نفع دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده پیش می برند.

بر اساس این گزارش، رقابت مجدد احتمالی میان بایدن و ترامپ موجب افزایش تلاش هر دو نامزد برای جلب رأی دهندگان مستقل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha