برگزاری مسابقات جهانی پرورش اندام در رامسر فرصت و افتخار ملی برای مازندران

نوشهر- ایرنا- برگزاری مسابقات جهانی پرورش اندام در رامسر، افتخار ملی برای مازندران است که فرصتی را فراهم می‌کند تا علاوه بر دستیابی به اهداف ورزشی، ورزشکاران خارجی شرکت کننده در این رویداد جهانی از فرهنگ بومی، جاذبه های طبیعی و تاریخی منطقه آشنا شوند.

به گزارش ایرنا، برابر اعلام فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی، این مسابقات جهانی در رشته‌های مختلف مچ اندازی، قوی‌ترین مردان، فیتنس، پرورش اندام با حضور دست کم هزار و ۵۰۰ نفر ورزشکار داخلی و خارجی از ۲۶ تا ۳۰ ماه بهمن (۱۵ تا ۱۹ فوریه ۲۰۲۳) زیر نظر فدراسیون جهانی IFBB به میزبانی استان مازندران در شهرستان رامسر برگزار خواهد شد.

تا امروز با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی مسوولان جمهوری اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی و استانداری مازندران ، اداره کل تربیت بدنی استان و فرمانداری رامسر و همه نهادهای ذیربط حوزه های مختلف، همه شرایط و زیرساختهای موجود این شهرستان برای برگزاری مطلوب مسابقات جهانی مستریونیورس آماده شده است.

صاحبنظران حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی ، ورزشی، گردشگری معتقدند در شرایط سیاسی و اقتصادی کنونی، برگزاری چنین مسابقاتی در سطح جهانی به کشور ما بسیار کمک خواهد کرد تا ورزشکاران خارجی به عنوان سفیران ورزشی کشورشان با واقعیت‌های موجود در جمهوری اسلامی بیشتر آشنا شوند.

نقاط مختلف کشور عزیزمان مهد پرورش ورزشکاران و قهرمانان در رشته های گوناگون است و لحاظ کردن این مساله برای انتخاب شهرها به منظور میزبانی از رشته ورزشی دارای اهمیت در هر نقطه ای از ایران اسلامی، هم مشوق ورزشکاران سراسر کشور برای ارتقای ورزش است و هم زمینه ای است برای معرفی فرهنگ نقاط مختلف ایران اسلامی به ورزشکارانی که نماینده کشورهای مختلف جهان به کشور سفر می کنند.

به گفته مسوولان استان مازندران و شهرستان رامسر تاکنون چندین جلسه برای برگزاری هرچه مطلوب تر این مسابقات بین المللی در مرکز استان و این شهرستان خطه غربی استان برگزار شده است.

حضور مهمانان خارجی در شهرستان زیبای رامسر به عنوان یک منطقه گردشگری به اعتقاد کارشناسان جذابیت های ورزشی و توریستی خواهد داشت، نکته ای مهمی که مسوولان این شهرستان باید از این فرصت پیش آمده بهترین بهره را ببرند تا بتوانند جاذبه های طبیعی و تاریخی و هنرهای دستی مازندران به ویژه رامسر را به ورزشکاران خارجی معرفی کنند.

البته باید توجه داشت برگزاری خوب و شایسته پیکارهای بین المللی پرورش اندام جهان به تاکید شماری از فعالان حوزه های ورزشی، گردشگری، اجتماعی و سیاسی به میزبانی رامسر عروس شهرهای ایران ، موجب عزت و افتخار ایران اسلامی است.

برگزاری مسابقات جهانی پرورش اندام در رامسر فرصت و افتخار ملی برای مازندران

بهره گیری از فرصت میزبانی

در همین پیوند، مدرس رشته ورزشی در دانشگاه های آزادی اسلامی غرب مازندران معتقد است همه مسوولان امر استان مازندران از استاندار گرفته تا مسوولان نهادهای دیگر استانی و شهرستانی باید برای برگزاری مطلوب این مسابقات ورزشی جهانی در رامسر بسیج شوند.

بهروز نوری پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، انتخاب شهر رامسر را برای میزبانی این رویداد بین المللی بسیار مناسب دانست و افزود: جاذبه های طبیعی شهرستان رامسر دل انگیز و جذاب برای هر مسافر و مهمان داخلی و خارجی است اما نباید فراموش کرد که لازمه برگزاری چنین مسابقات فراهم کردن زیرساختها و برنامه ریزی اصولی است.

وی خاطرنشان کرد : برگزاری این مسابقات حهانی فرصتی برای مازندران به ویژه غرب استان است که مسوولان امر بتوانند ضمن معرفی مناظر بی بدیل طبیعی و تاریخی منطقه به دنبال تحقق توریسم ورزشی در منطقه باشند و در آینده میزبان رشته های دیگر ورزشی در سطح جهانی باشند.

وی به تبلیغات کم برگزاری این رویداد جهانی در مازندران اشاره و تاکید کرد: برای برگزاری چنین مسابقات جهانی باید ستاد ویژه اطلاع رسانی مسابقات از یک ماه قبل از برگزاری آن در مازندران ایجاد می شد که امید است دست اندارکاران امر حداقل از یک روز قبل از آغاز این مسابقات به این مهم توجه کنند.

نوری پور اضافه کرد : رامسر شهری پرآوازه در کشور بوده که باید تلاش بشود تا همچنان نام این شهر در میادین بین‌المللی و جهانی بدرخشد که برآیندها نشان می دهد که مسوولان منطقه برای تحقق این مهم تلاش های وافر داشته اند.

مسابقات را با شکوه برگزاری می کنیم

رییس فدراسیون بدن سازی و پرورش اندام گفت: مسابقات بین المللی مستر یونیورس در رشته‌های مختلف مچ اندازی، قوی‌ترین مردان، فیتنس، پرورش اندام از ۲۶ تا ۲۹ بهمن زیر نظر فدراسیون جهانی IFBB به میزبانی شهرستان رامسر برگزار می‌شود.

عبدالمهدی نصیرزاده افزود: خاطره خوبی از ایران در ذهن مهمانان خارجی از مسابقات جهانی ۲۰۲۲ تهران باقی ماند و قصد داریم این بار نیز مسابقات مستریونیورس را بسیار باشکوه و در استان مازندران برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در هفته های اخیر با همکاری خیلی از مسوولان و کمیته بین الملل رایزنی های خوبی برای حضور ورزشکاران خارجی در این رویداد صورت گرفت که تا حد زیادی مثمرثمر بود، بدون شک حضور مهمانان خارجی در رامسر به عنوان یک منطقه گردشگری علاوه بر جذابیت های ورزشی، برای آن ها جذابیت توریستی هم خواهد داشت.

رییس فدراسیون بدن سازی و پرورش اندام گفت: هدف ما برگزاری مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در سال ۲۰۲۳ در کشورمان است و باید از آزمون میزبانی مسابقات مستریونیورس سربلند بیرون بیاییم، این برای اولین بار است که خانواده پرورش اندام و ورزش های قدرتی در قالب یک فستیوال دورهم جمع می شوند و این موضوع کار همه ما را سخت می کند.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته به گفته مسوولان ورزشی رامسر همزمان با مسابقات بدنسازی بین المللی مستر یونیورس، کلاس مربیگری بین المللی در این شهرستان برگزار می‌شود.

نصیرزاده با بیان این که دست کم هزار و ۵۰۰ نفر ورزشکار و ۴۰۰ نفر برای کلاس مربیگری در این مسابقات حضور دارند ، گفت : این مسابقات در رشته‌های بادی بیلدینگ، بادی کلاسیک، فیزیک، فیزیک کلاسیک، ماسکولار، گیمزکلاسیک، فیتنس اسپرت، فیت مدل، فیتنس چلنج، مچ اندازی و قوی‌ترین مردان و در رده‌های سنی جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان در ۲ بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

وی برگزاری مسابقات در رشته‌های مچ اندازی و فیتنس چلنج در بخش بانوان را اتفاق ویژه این رقابت‌ جهانی برشمرد و افزود: تا بانوان ورزشکار هم این فرصت را داشته باشند در کشور خودشان در یک مسابقه بین المللی شرکت کنند.
به گفته رییس فدراسیون بدن سازی و پرورش اندام جوایز این مسابقات در مجموع ۴۰ هزار دلار تعیین شده است.

محمدرضا اورمزدی استاد دانشگاه و فعال حوزه گردشگری غرب مازندران برگزاری این مسابقات در سطح کلاس جهانی در رامسر را یک افتخار ملی دانست و گفت : یکی از ابعاد برگزاری این رویداد ورزشی جهانی این که می تواند چهره منطقه را دگرگون کند و فراتر از این نیز در ابعاد بین المللی تاثیر داشته باشد یعنی راهبرد ایران هراسی خنثی می کند.

اورمزدی اظهارداشت : ما از طریق همین مناسبت ها و رویدادهای ورزشی ، فرهنگی ، گردشگری می توانیم چهره بسیار خوب و مثبت و واقعی کشورمان را با بکارگیری رسانه های صوتی و تصویری به کل دنیا نشان دهیم.

وی جنبه اقتصادی و سودآوری کلان ارزی و گردشگری را از دیگر ابعاد برگزاری این رویداد ورزشی برشمرد و گفت : هر کشوری می تواند با برگزاری چنین رویداد جهانی به نفع خود بهره برداری اقتصادی و اجتماعی داشته باشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد : در برگزاری این رویداد مهم ورزشی باید همه بخش ها از جمله شرح خدمات نهادهای دولتی و خصوصی و گردشگری خصوصی تعیین و تکلیف شده باشد تا انشاالله بتوانیم خیلی آبرومند و بسیار جذاب این مسابقات را که آبروی ملی است برگزار می کنیم.

برگزاری مسابقات جهانی پرورش اندام در رامسر فرصت و افتخار ملی برای مازندران

این رویداد اهمیت فوق العاده ای دارد

سرپرست هیات بدنسازی و پرورش اندام مازندران در این ارتباط گفت: همه اعضای هیات، پیشکسوتان و ورزشکاران آماده رقم زدن یک میزبانی بی نظیر در استان مازندران هستند.

محمدنقی کلانتری اظهارداشت: با رایزنی های صورت گرفته توسط هیات استان و اداره کل ورزش و جوانان با فدراسیون توانستیم میزبانی این رویداد مهم را اخذ کنیم، با توجه به ظرفیت های خیلی خوبی که در استان داریم به خصوص جاذبه های توریستی زیادی که شهر رامسر و استان مازندران دارد، امیدوارم بتوانیم شرایط خوبی را برای مهمانان داخلی و خارجی خود رقم بزنیم و بتوانیم امنیت کشور را به مردم جهان نشان دهیم.

وی افزود: این رویداد در تقویم فدراسیون جهانی قرار گرفته و از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، از همین رو سعی کردیم یکی از بهترین مناطق مازندران با امکاناتی خوب را به عنوان میزبان انتخاب کنیم، همه اعضای هیات، پیشکسوتان و ورزشکاران مازندرانی آماده رقم زدن یک میزبانی بی نظیر در استان مازندران هستند.

سرپرست هیات بدنسازی و پرورش اندام استان مازندران خاطرنشان کرد: رامسر در موقعیت بکر و زیبایی در بین جنگل و دریا قرار دارد که این موضع می تواند برای هر گردشگر و انسانی جذاب باشد. تلاش می کنیم میزبان شایسته ای برای کشورمان باشیم و از تمام ظرفیت های استان و شهر رامسر بهره ببریم. البته که با توجه به گستردگی این رویداد و برگزاری مسابقات در رشته های مختلف و البته در بخش آقایان و بانوان کار دشواری پیش رو خواهیم داشت.

رافائل سانتونخا رییس فدراسیون جهانی بدنسازی به تازگی در دیدار با مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک کشورمان ، میزبانی ایران از مسابقات جهانی پرورش‌اندام را رضایت‌بخش توصیف کرد، اظهارنظر این مسوول جهانی وظیفه مسوولان برگزارکننده این رویداد ورزشی اعم از کشوری و استانی و شهرستانی را سنگین تر کرده است.

شماری از کارشناسان ورزشی تاکید دارند باید از ظرفیت‌های استانی و ملی برای برگزاری رویداد جهانی پرورش اندام استفاده شود تا بتوان این رقابت‌ها را با عزت و افتخار به سرانجام رساند.

طبق آمار موجود ، بیش از ۸۰ درصد باشگاه ها در سراسر کشور در رشته های زیر مجموعه فدراسیون بدنسازی فعالیت می کنند و این رشته به گفته کارشناسان ورزشی در واقع فراتر از ورزش است و یک سبک زندگی برای تمامی رده های سنی تبدیل شده است ، مسابقات جهانی پرورش اندام در ۱۲ رشته ورزشی و به شکل یک فستیوال برگزار می شود.

برگزاری مسابقات جهانی پرورش اندام در رامسر فرصت و افتخار ملی برای مازندران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha