۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۳۰
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85029490
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار لغو تحریم ها علیه سوریه شد

نیویورک - ایرنا- آلنا دوهان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در پی زلزله مرگبار سوریه، خواستار لغو تحریم های کشورهای غربی علیه دمشق شد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در مصاحبه با تارنمای "دموکراسی ناو" گفت: من خواستار لغو تحریم های یکجانبه هستم زیرا مردم سوریه در حال حاضر از هر گونه امکان بازسازی کشور خود محروم هستند و کشور آنها حتی قبل از وقوع زلزله به دلیل ۱۲ سال جنگ نیاز به بازسازی داشت.

وی ادامه داد: من از همه کشورهای تحریم کننده سوریه می خواهم تا امکان ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور را به صورت رایگان فراهم کنند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در صدور مجوز برای ارائه کمک به سوریه گفت:متأسفانه، من معتقدم که این اقدام کافی نیست، زیرا بسیاری از مشاغل خصوصی، بسیاری از بانک ها همچنان از ارائه خدمات مالی به سوریه هراس دارند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲۱ بهمن ماه با انتشار بیانیه‌ای در تارنمای خود اعلام کرد: اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امروز «مجوز عمومی سوریه ۲۳» را صادر کرد که همه تراکنش‌های مربوط به امدادرسانی زلزله را به مدت ۱۸۰ روز مجاز می‌کند.

سازمان ملل و نهادهای امدادی بین‌المللی در پی وقوع زلزله ۷.۸ ریشتری دوشنبه گذشته که بیش از ۲۰ هزار قربانی در سوریه و ترکیه گرفته است، نسبت به تاثیر تحریم‌ها و اخلال در امدادرسانی به زلزله‌زدگان سوری هشدار دادند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا کرد که دولت این کشور معافیت‌های تحریمی مختلفی در نظر گرفته است تا بتوان در سوریه بسیاری از فعالیت‌های امدادرسانی بشردوستانه را انجام داد.

این وزارتخانه افزود که اوضاع در سوریه را رصد می‌کند و با نهادهای بشردوستانه و امدادرسان، شرکای کلیدی و متحدانش همکاری خواهد کرد تا چالش‌های احتمالی پیش روی ارائه خدمات و امدادرسانی‌ها را بررسی کند.

یک مقام ارشد جامعه هلال احمر و صلیب سرخ هفته جاری اعلام کرد که تحریم‌ها روند امدادرسانی در سوریه را کاهش داده است.

یک دیپلمات ارشد سوری نیز چهارشنبه به اسپوتنیک گفت که تحریم‌های یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا مانع امدادرسانی طرف‌های ثالث به مناطق زلزله‌زده سوریه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha