۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۲۴
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85029554
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرک‌سازی رژیم صهونیستی صدای آمریکا را هم درآورد

نیویورک - ایرنا- شهرک سازی های غیرقانونی رژیم صهیونیستی صدای متحد و حامی اش، ایالات متحده آمریکا را هم دراورده و در این زمینه ابراز نگرانی کرده است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا از تصمیم اسرائیل برای پیشبرد شهرک سازی و ساخت نزدیک به ۱۰ هزار واحد خانه مسکونی جدید و آغاز روند قانونی کردن ۹ پاسگاه در کرانه باختری به شدت نگران است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی افزود: ما به شدت با چنین اقدامات یکجانبه‌ای که تنش‌ها را تشدید می‌کند و چشم‌انداز راه‌حل دو کشوری از طریق مذاکره را تضعیف می‌کند، مخالف هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: مانند دولت‌های پیشین آمریکا, دموکرات ها و جمهوری خواهان  به شدت با چنین اقدامات یکجانبه‌ای که تنش‌ها را تشدید می‌کند و چشم‌انداز راه کار دو کشوری از طریق مذاکره را تضعیف می‌کند، مخالفند.

پرایس تصریح کرد:همانطور که قبلاً بیان کردم، هر اقدامی که ما را از چشم انداز راهکار دو کشور برای  فلسطینی ها و اسرائیلی ها دور کند، برای امنیت بلندمدت اسرائیل، هویت آن به عنوان یک کشور یهودی و دموکراتیک و انجام اقدامات برابر جهت تامین امنیت و  آزادی، رفاه و کرامت  اسرائیلی ها و فلسطینی ها به طور یکسان, مضر است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون محکوم کردن جنایات رژیم صیهونیستی ادامه داد: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم از اقدامات اضافی که می‌تواند باعث تشدید تنش‌ها در منطقه شود، اجتناب کنند و از آنها می خواهیم برای بهبود رفاه مردم فلسطین  گام های عملی انجام دهند.

سخنگوی کاخ سفید نیز از اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در خصوص شهرک‌سازی ابراز نگرانی کرد. 

به گزارش ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل نیز روز دوشنبه به وقت محلی افزود:  آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از اعلام دیروز کابینه امنیتی اسرائیل مبنی بر  موافقت با ساخت  ۹  شهرک در کرانه باختری اشغالی عمیقا نگران است. اگر این اقدامات انجام شوند، چشم‌انداز راهکار دو کشوری را بیشتر تضعیف خواهند کرد. 

وی تصریح کرد: دبیرکل  سازمان ملل  بار دیگر تاکید کرد که همه شهرک‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند و مانعی اساسی برای صلح هستند.

دوجاریک اضافه کرد: دبیر کل خواستار توقف اقدامات یکجانبه‌ای است که چشم‌انداز راه‌حل سیاسی بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل را نابود می کنند و مغایر با  قوانین بین‌المللی و توافق‌های دوجانبه هستند.

به گزارش ایرنا، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد که جلسه کابینه امنیتی این رژیم برگزار و در این جلسه با قانونی کردن ۹ شهرک از ۷۷ شهرک غیرقانونی که «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی صهیونیستی درخواست قانونی کردن آنها را داده بود، موافقت شد.

بر اساس این گزارش، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در کنار قانونی کردن ۹ تجمع شهرک‌نشینی در کرانه باختری، با برق‌کشی و آب‌رسانی به ده‌ها شهرک دیگر و برنامه‌ریزی برای احداث هزاران واحد مسکونی جدید برای صهیونیست‌ها در شهرک‌های واقع در کرانه باختری موافقت کرده است.

همچنین کابینه صهیونیستی با گسترش عملیات امنیتی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی در پاسخ به عملیاتی در شمال قدس که منجر به کشته شدن سه صهیونیست و زخمی شدن ۲ تن دیگر شد، موافقت کرده است.

طی روزهای اخیر در ۲ عملیات در قدس اشغالی که یکی از آنها از طریق تیراندازی و دیگری زیر گرفتن با خودرو انجام شد، دستکم ۹ صهیونیست کشته و شماری نیز زخمی شده‌اند.

ایتمار بن گویر پس از پایان جلسه کابینه امنیتی در توییتی نوشت: خوشحالم که کابینه با درخواست من برای تصویب تبدیل ۹ تجمع مسکونی به شهرک موافقت کرد، اما این کافی نیست و ما بیشتر می‌خواهیم.

وی افزود: اما این یک شروع مهم است و به آن فعالیت شدید پلیس در شرق قدس و یک سری اقدامات دیگر با هدف بازدارندگی اضافه خواهد شد.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی و بطور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌های بزدل تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha