حضور مسوولان ارشد کشوری در کنار مردم از نکات بارز مدیریت زلزله خوی بود

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حضور رییس جمهور، رییس مجلس، معاون اول رییس جمهور، وزرای کشور، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، فرماندهان ارشد نظامی و دیگر مسوولان ارشد کشوری در مناطق زلزله‌زده خوی گفت: حضور مسوولان در کنار مردم از نکات بارز مدیریت زلزله در این شهرستان بود.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز سه‌شنبه در نخستین رویداد مدیریت بحران «ایران قوی ۱۴۰۱» که با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر کشور در تهران برگزار شد، افزود: این مساله نشان داد دولتمردان در کنار مردم هستند و در سختی‌ها آنان را تنها نمی‌گذارند.

وی با ارائه گزارشی از روند مدیریت بحران در استان بویژه زلزله‌های اخیر شهرستان خوی با قدردانی از حضور و پیگیری رییس جمهور و مسوولان ارشد ملی اضافه کرد: در جلسات هیات دولت و سازمان برنامه و بودجه، برای واحدهای مسکونی تخریب شده، ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای واحدهای شهری و ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای روستایی اختصاص یافت.

معتمدیان ادامه داد: حضور به موقع مسوولان مدیریت بحران در شهرستان و اجرای وظایف دستگاه‌ها ظرف چهار ماه گذشته از ویژگی‌های بارزی بود که در مدیریت بحران کمک بسزایی را انجام داد.

حضور مسوولان ارشد کشوری در کنار مردم از نکات بارز مدیریت زلزله خوی بود

به گفته وی، خدمات خوبی با همکاری همه دستگاه‌ها ارائه شد و در زلزله هشتم بهمن در کمتر از ۲۴ ساعت موضوع اسکان اضطراری زلزله زدگان اجرایی شد.

وی به تشریح اقدامات امدادرسانی و اسکان اضطراری زلزله اخیر شهرستان خوی اشاره کرد و گفت: ۱۱۰ کمپ با ظرفیت ۱۳۰ هزار نفر در کمتر از چند روز برقرار شد و در حقیقت شهر موقتی در کمتر از چند روز در خوی شکل گرفت، همچنین ۱۲۰ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته در سطح شهرستان در بین زلزله زدگان توزیع شد.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: با عنایت دولت در کمتر از یک هفته کمک‌های دولتی به زلزله زدگان داده شد و با توجه به اینکه در خوی ۵۲ درصد مقاوم سازی از پیش صورت گرفته بود، همین موضوع آمار کشته شدگان زلزله اخیر را کاهش داد.

معتمدیان با بیان اینکه تمامی اعتبار اختصاص یافته در زلزله مهر ماه شهرستان خوی از طرف دولت تخصیص داده شده است، گفت: در زلزله اخیر نیز از روز ششم پس از وقوع زلزله مرحله آواربرداری آغاز شده است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت همکاری و مشارکت مردم در تسریع روند آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله زده، یادآور شد: مالکین واحدهای تخریب شده در شهرستان خوی، جهت صدور پروانه به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مراجعه خواهند کرد و با مدیریت زمان، تلاش می‌شود فرایند بازسازی در ۶ ماه آینده خاتمه یابد.

حضور مسوولان ارشد کشوری در کنار مردم از نکات بارز مدیریت زلزله خوی بود

وزیر کشور در نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱، با اهدای لوح تقدیری از اقدامات و نقش موثر استاندار آذربایجان‌غربی در کاهش خطرپذیری و اقدام به پیشگیری در مخاطرات طبیعی قدردانی کرد.

در بخشی از لوح تقدیر دکتر احمد وحیدی وزیر کشور و نایب رییس شورای عالی مدیریت بحران کشور خطاب به محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی آمده است: از فعالیت‌های مثمر و زحمات و تلاش‌های ارزشمند جنابعالی و مجموعه همکاران انقلابی تان در دولت مردمی ایران قوی و همچنین از اقدامات و نقش موثر حضرتعالی در کاهش خطرپذیری و اقدام به پیشگیری در مخاطرات طبیعی که سبب کسب خوشحالی مردم شریف کشورمان و در نهایت خشنودی خداوند سبحان را به همراه داشته است، تقدیر و تشکر می‌نمایم.

به گزارش ایرنا، با وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در هشتم بهمن ماه در شهرستان خوی تعدادی از منازل و مدارس دچار آسیب شدند، روند رسیدگی به ساکنان مناطق آسیب دیده از زلزله به صورت جدی بعد از گذشت بیش از ۱۵ روز همچنان ادامه دارد.

طبق مشاهدات خبرنگار ایرنا بسیاری از مغازه‌ها در بازار خوی و خیابان‌ها باز و زندگی در حال بازگشت به حالت عادی است هر چند همچنان در برخی خیابان‌ها، کمپ‌هایی دایر شده و مدرم زیادی در چادرها سکونت دارند.

براساس اعلام مسوولان، در زلزله اخیر شهرستان خوی، ۲ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی بطور کامل تخریب و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت از ۲۰ تا ۸۰ درصد شد همچنین ۸۴ مدرسه نیز آسیب دید که از این تعداد ۲۴ مدرسه باید تخریب و بازسازی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha