مشاوران متقاضی پروانه اشتغال صرفا اطلاعیه‌های رسمی را دنبال کنند

تهران - ایرنا - سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اعلام کرد: متقاضیان پروانه تخصصی اشتغال از ثبت‌نام در کارگاه‌ها خودداری و صرفا به اطلاعیه‌های رسمی این سازمان که در سایت درج می‌شود، توجه کنند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، پیرو اطلاعیه‌های قبلی، متقاضیان پروانه تخصصی اشتغال با مراجعه به درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir) و بارگذاری مدارک قید شده در درگاه، تقاضای خود را جهت دریافت پروانه اشتغال ثبت کنند.

همچنین سوابق حرفه‌ای خود اعم از کارگاه، دوره یا کارورزی (که تاکنون‌ گذرانده‌اند) بارگذاری شود؛ احراز صلاحیت حرفه‌ای بر اساس سوابق حرفه‌ای و نیز مدارک تحصیلی در کمیسیون‌های تخصصی انجام خواهد شد.

سازمان اکنون در حال تهیه سرفصل‌ها، دستورالعمل کارگاه‌ها، دوره‌ها و کارورزی برای ابلاغ به دانشگاه‌ها و مراکز مورد تایید است و اطلاعات مربوطه در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

متقاضیان تا اطلاع‌رسانی رسمی از طرف سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، از ثبت‌نام در کارگاه‌ها و دوره‌ها خودداری کرده و صرفا به اطلاعیه‌های رسمی سازمان که در سایت درج می‌شود، توجه کنند.

کسانی که قبلا در سازمان پرونده تکمیل کرده‌اند؛ چنانچه وجهی برای بررسی مدارک پرداخت کرده باشند، پس از ثبت‌نام و بارگذاری مدارک مربوطه در درگاه ملی مجوزها، مبلغ اضافی به حساب آنان برگردانده خواهد شد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد: ثبت درخواست مجوز «پروانه اشتغال مشاوره روانشناسی» از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور امکان‌پذیر شد.

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هم پیش از این در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود، به استناد تبصره (۳) ماده (۴) قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره برای اشتغال در حرفه‌های روان‌شناسی و مشاوره، دریافت پروانه از این سازمان و نیز عضویت در آن الزامی است.

همچنین به استناد بند (۱) ماده (۳) قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، یکی از وظایف این سازمان تعیین حدود صلاحیت‌های تخصصی و صدور شماره نظام و پروانه کار برای اعضای این سازمان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha