۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۴۳
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85030526
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار برای حملات هکری به زیرساخت‌های اروپا

۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۴۳
کد خبر: 85030526
هشدار برای حملات هکری به زیرساخت‌های اروپا

تهران- ایرنا- یک سازمان دیده‌بان سایبری در اروپا گفته است که امکان حملات هکری علیه زیرساخت‌های اتحادیه اروپا هر روز بیشتر می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، سازمان دیده بان ریسک سیستمی اتحادیه اروپا (ESRB) روز سه شنبه اعلام کرد، کشورهای اتحادیه اروپا باید دفاع خود را در برابر حملات سایبری به زیرساخت های مالی خود افزایش دهند زیرا جنگ در اوکراین خطر هکرهای خارجی را افزایش داده است.

به گفته این سازمان کشورهای اروپایی تا کنون در مقابل حملات فیزیکی از زیرساخت‌های خود حفاظت کرده اند ولی هنوز اقدامات بیشتری برای دفاع این کشورها در جنگ سایبری باید تدارک دیده شود.

سازمان مذکور در گزارشی اعلام کرد: جنگ در اوکراین، چشم‌انداز ژئوپلیتیک گسترده‌تر و استفاده فزاینده از حملات هکرها به طور قابل‌توجهی تهدید سایبری را افزایش داده است. خطر حملات سایبری علیه سیستم مالی اتحادیه اروپا از سوی هکرهای دولتی در حال افزایش است.

کمیسیون اروپا در ماه اکتبر بعد از حمله به خط لوله نورد استریم پیشنهاد افزایش تدابیری برای حفاظت از زیرساخت های حیاتی کشورهای اروپایی را ارائه کرد و بسیاری از کشورهای اروپایی در حال تقویت امنیت زیرساخت‌های خود هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha