۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85030821
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶ مورد اهدای عضو در کردستان ثبت شد

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۴۸
کد خبر: 85030821
۶ مورد اهدای عضو در کردستان ثبت شد

سنندج- ایرنا- رییس واحد شناسایی و پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در سال جاری ۶ مورد اهدای عضو در استان به ثبت رسید که ۲ مورد آن زن و چهار مورد نیز مرد بود.

شیدا خیراللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مجموع از سال ۱۳۸۹(آغاز به کار اهدای عضو در کردستان) تاکنون ۵۴ مورد اهدای عضو در استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: امسال موارد اهدای عضو مربوط به نیمه اول سال بود اگرچه در نیمه دوم پنج مورد دیگر اهدای عضو معرفی و اقدامات اولیه آن انجام شد اما به دلایل مختلفی این کار صورت نگرفت.

رییس واحد شناسایی و پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: شاخص اهدای عضو نسبت به جمعیت استان (PMP ) در ۲ سال اخیر افزایش چشم‌گیری داشته و از ۲.۳ به ۸.۲ رسیده است و استان به رتبه هشتم کشوری ارتقا یافت.

خیراللهی گفت: هر چند که استان تا رسیدن به PMP کشوری که عدد ۱۴ است، راه درازی در پیش دارد اما فرهنگ‌سازی و راه‌اندازی بخش پیوند در بیمارستان کوثر می‌تواند نقش مهمی در افزایش آمار اهدای عضو داشته باشد.

وی اضافه کرد: سامانه "www.ehda.ir" برای داوطلبان اهدای عضور در سراسر کشور طراحی شده است و متقاضیان با ورود به این پایگاه اینترنتی می‌توانند فرم ثبت نام اهدای عضو را تکمیل کنند.

بیشتر بخوانید

پنجمین اهدای عضو کردستان در سال جاری ثبت شد

اهدای عضو در کردستان از سال ۱۳۸۹ در کردستان شروع بکار کرد و بعد از چند سال طی برگزاری دوره‌های پیشرفته برای هماهنگ کنندگان پیوند اعضا بطور رسمی ادامه یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha