۵۰۰ طرح با مساعدت بنیاد مستضعفان در استان اردبیل اجرا و تکمیل شد 

اردبیل-ایرنا _استاندار اردبیل از اجرا و تکمیل ۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی در استان با مشارکت بنیاد مستضعفان به ارزش ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حامد عاملی در آیین افتتاح این طرح‌ها که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس بنیاد مستضعفان برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های بنیاد مستضعفان اظهار کرد: استان اردبیل در شاخص‌های مختلف زیرساختی و اقتصادی دچار محرومیتهای زیادی است به طوری که درآمد سرانه استان اردبیل نصف درآمد سرانه متوسط کشوری است.

وی با بیان اینکه، این وضعیت وظیفه و مسئولیت ما را در توجه به حوزه‌های مختلف سنگین‌تر می‌کند، افزود: با تلاش مسئولان مرتبط، نهادهای پیشرفت و توسعه استان در پنج شهرستان کوثر، خلخال، گرمی، انگوت و مشگین‌شهر مستقر شده و اقدامات محرومیت زدایی قابل توجهی در این شهرستانها انجام شده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در بخش مسکن طی تفاهم با کمیته امداد ۱۰۹ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد تکمیل شده و به بهره برداری می‌رسد. علاوه بر این ۳۸۴ مسکن مددجویانی که تحت پوشش نبودند، اما تشخیص داده شد که نیاز به کمک دارند، احداث می‌شود.

عاملی گفت: در حوزه بهزیستی برای خانواده‌های پرمعلول نیز چهار مسکن احداث شده و به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به فعالیت مرکز ایثار جانبازان اعصاب و روان در استان گفت: در این مرکز به آن دسته از جانبازان اعصاب و روان که گاهی خانواده ها از نگهداری ایشان ناتوان هستند، خدمات رسانی می‌کند و در راستای حمایت و تجهیز از این مجموعه، یک دستگاه آمبولانس مجهز از سوی بنیاد مستضعفان به این مرکز اهدا شده است.

استاندار اردبیل به ارائه خدمات بنیاد مستضعفان در شهرستان گرمی اشاره کرد و گفت: شهرستان گرمی از جمله محروم‌ترین شهرستان‌ها بوده که بنیاد مستضعفان امسال با اختصاص ۲ و نیم میلیارد تومان اعتبار برای رینگ دور دریاچه یک منطقه گردشگری و تامین اعتبار لازم برای روشنایی آن در حمایت از رونق اقتصادی این شهرستان گام برداشت.

عاملی با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به موران اظهار کرد: ده ها سال بود که مردم این منطقه گرفتار تامین آب شرب بودند که با همکاری بنیاد به دو روستای این بخش آبرسانی شد.

وی بازنگری طرح‌های هادی به تعداد سه مورد، تکمیل واحدهای نیمه تمام در کمیته امداد ۲۴ مورد، احیای دو رشته قنات در روستای رحیم بیگلو را از دیکر اقدامات بنیاد در استان اردبیل ذکر کرد و گفت: علاوه بر این بنیاد مستضعفان با مشارکت در احداث سد عمارت و اختصاص یک هزار میلیارد ریال به این پروژه نقش مهمی در مهار آبهای منطقه ایفا کرده است.

به گفته عاملی در حال حاضر ۷ و نیم میلیون متر مکعب آب در این سد جمع شده که بهره برداری از آن در زندگی اهالی منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار اردبیل توزیع بسته‌های معیشتی به تعداد ۳۰ هزار بسته و پرداخت وام‌های قرض الحسنه برای توانمندسازی و هم رفع مشکلات مردم را از دیگر اقدامات حمایتی بنیاد مستضعفان در استان ذکر کرد.

وی با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی اظهار کرد: در بخش فرهنگی هم بنیاد مستضعفان در حوزه تجهیز سالن‌های ورزشی و مدارس، عفاف و حجاب و احداث خانه‌های عالم سهم شایسته‌ای در ارتقای فرهنگ در مناطق محروم استان داشته است.

عاملی با اشاره به شناسایی ۱۵ هزار نفر نیازمند مسکن، از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان اردبیل گفت: در این راستا نیز زمین مورد نظر تامین شده و با همکاری بنیاد مستضعفان می‌توانیم به نیاز این بخش از جامعه را محقق سازیم.

رئیس بنیاد مستضعفان نیز در این جلسه ویدئو کنفرانسی از افتتاح هفت هزار و ۵۰۰ طرح با اعتبار هفت هزار میلیارد تومان توسط بنیاد خبر داد.

سید پرویز فتاح با بیان اینکه بنیاد مستضعفان از سابقه حضور بالایی در استان اردبیل برخوردار است، گفت: بیشتر گروه جامعه هدف بنیاد در استان اردبیل قرار دارند و بنیاد در حال حاضر در پنج شهرستان گرمی، انگوت، خلخال، کوثر و مشگین‌شهر حضور دارد

وی با اشاره به اقدامات حمایتی انجام گرفته در استان در راستای محرومیت زدایی بیان کرد: ارائه کمک یک هزار میلیارد ریالی برای اجرای سد عمارت از جمله اقدامات بنیاد است که در کمک به آبرسانی منطقه موثر خواهد بود.

فتاح با یادآوری کمک دو هزار میلیارد ریالی برای روسازی پروژه راه آهن اردبیل _ میانه، پیشرفت این پروژه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با تکمیل زیرسازی این پروژه با توجه به امکاناتی که داریم می‌توانیم این پروژه را برای اردبیلی‌ها تکمیل کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: در بحث مسکن هم با اینکه اقدامات تقویت و هدایت شده، ولی سعی می کنیم تعداد و تعهد را بیشتر کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha