تکمیل طرح "دیرگداز فولاد" گناباد نیازمند یکهزار میلیارد ریال اعتبار است+فیلم

گناباد-ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: تکمیل طرح توسعه واحد بزرگ فرآورده‌های دیرگداز در حوزه صنایع فولادی به عنوان یکی از تولیدات مهم و محوری صنعتی در این شهرستان و منطقه نیازمند یک هزار میلیارد ریال اعتبار است.

هادی ایزدی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح توسعه فرآورده های دیرگداز گناباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح از سه سال گذشته آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی در حال اجرا است.

وی مجموع اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح توسعه فرآورده های دیرگداز در گناباد را ۲ هزار و۵۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده و یک هزار میلیارد ریال دیگر برای تکمیل آن مورد نیاز است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد با اشاره به اینکه یکی از مصوبه های سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان خراسان رضوی اختصاص اعتبار برای تکمیل طرح توسعه فرآورده های دیرگداز این شهرستان است، از مسوولان ذیربط و از جمله بانکهای عامل مانند بانک صنعت و معدن خواست که با تامین و پرداخت این اعتبار زمینه سرعت بخشی اجرای آن را فراهم کنند.

فرماندار گناباد هم یکی از نقاط قوت اجرای طرح توسعه فرآورده های دیرگداز این شهرستان استفاده از توان متخصصان داخلی و از جمله گنابادی ذکر و بیان کرد: در شرایطی که به دلیل تشدید تحریمها کشورهای خارجی و آلمانی همکاری لازم در تامین زیرساختها و تجهیزات این طرح را انجام ندادند، ۶۰ درصد از این تجهیزات مورد نیاز توسط متخصصان داخلی در حال تکمیل و ساخت است.

رضا نصیری گفت: شهرستان گناباد که قبل از انقلاب تنها دارای یک واحد تولید بیل و تولیدات سفال بود، هم اکنون به برکت انقلاب اسلامی به توسعه و پیشرفت در زمینه های مختلف و از جمله صنعتی و معدنی دست یافته است و بیش از ۱۷۰ واحد در این بخش فعالیت دارند.

مدیر عامل شرکت فرآورده های دیرگداز گناباد نیز اظهار داشت: این شرکت در سال ۱۳۷۵ با راه اندازی کامل خط تولید فرآورده های نسوز قلیایی پایه منیزیتی از جمله آجرهای منیزیت- کربنی ، کرومیتی ، کروم-منیزیا و هم چنین مواد ویژه نسوز شامل جرم های پاشیدنی ، کوبیدنی سرد و گرم، روکش تاندیش و انواع ملات‌های قلیایی با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن فعالیت خود را آغاز کرد که این میزان در سال ۱۳۸۳ به ۳۰ هزار تن افزایش یافت.

محسن عظیمی افزود: طرح توسعه آن از سال ۱۳۹۸ آغاز شد و با تکمیل این طرح میزان تولیدات این شرکت به ۵۰ هزار تن در سال افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: این شرکت با بهره گیری از دانش روز دنیا و توان متخصصان ایرانی، انواع آجر، جرم و ملات با کیفیت مورد استفاده در کوره های آهن و فولاد، سیمان، شیشه، سرب، روی ، مس و غیره صنایع مهم کشور را تولید می کند که یکی از واحدهای مهم و محوری در صنایع مختلف کشور از جمله صنایع فولادی به شمار می رود.

۱۷۲ واحد صنعتی در زیربخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha