۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۰۳
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85031660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

المقداد: سخنان پادشاه اردن مرهم زخم‌های سوری‌ها است

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه سوریه گفت که سخنان ملک عبدالله دوم خطاب به بشار اسد و تسلیت به او به مناسبت فاجعه زلزله، مرهمی برای زخمی‌های مردم سوریه است.

به گزارش ایرنا، فیصل المقداد در اظهارات امروز چهارشنبه خود پس از دیدار با ایمن صفدی همتای اردنی خود در دمشق گفت که «کشورش از فاجعه زلزله متضرر شد و طبیعی است که پادشاه اردن، دولت و ملت این کشور در کنار برادران خود در سوریه بایستند».

وی ادامه داد: «سفر کنونی وزیر خارجه اردن به دمشق برای بیان احساسات پادشاه اردن و احساسات مردم این کشور نسبت به سوریه انجام شد».

ایمن الصفدی نیز با بیان اینکه «ما دو کشور برادر هستیم که تحت تاثیر اتفاقاتی که برای یکدیگر می‌افتد، قرار می‌گیریم» افزود: «امروز در مورد آنچه می توان به ملت برادر سوریه برای مقابله با این فاجعه پیشنهاد داد، گفت و گو کردیم».

وزیر امور خارجه اردن گفت: «من تسلیت ملک عبدالله دوم برای زلزله زدگان و اطمینان بخشی پادشاه برای کمک به مردم برادر سوریه را به رئیس جمهور اسد منتقل کردم. ما تاریخ بزرگی داریم و تحت تأثیر اتفاقاتی که در سوریه برادر می‌افت، قرار می‌گیریم».

سفر امروز ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن به سوریه، اولین سفر رسمی یک وزیر اردنی به دمشق از سال ۲۰۱۱ تاکنون است؛ زیرا اردن از جمله کشورهای عربی بود که در سال ۲۰۱۱ به عنوان بخشی از تصمیم اتحادیه عرب پس از نشست اضطراری در قاهره، سوریه را تحریم و علیه این کشور موضع گرفت.

با این حال، روابط بین اردن و سوریه در سال‌های اخیر در چندین سطح به حالت عادی بازگشته زیرا «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در سال ۲۰۲۱ با «عبدالله دوم» شاه اردن تماس تلفنی برقرار کرد و دیدارهایی بین وزرای خارجه دمشق و امان برای بازگشایی مرزهای دو کشور و همچنین بازگشت مبادلات اقتصادی انجام شد.

۶ فوریه برابر با ۱۷بهمن ماه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۷ ریشتر بخش‌هایی از ترکیه و شمال سوریه را لرزاند و به دنبال آن پس‌لرزه‌های شدیدی رخ داد که تاکنون ۳۵ هزار و ۴۱۸ نفر هزار نفر در ترکیه جان باخته‌اند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha