جاده ۱۲۵ روستای چهارمحال و بختیاری به‌علت بارش برف سنگین بسته است

شهرکرد-ایرنا- سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به حجم بالای بارش برف در مناطق مختلف استان گفت: هم‌اکنون محورهای ارتباطی ۱۲۵ روستا در ۶ شهرستان استان بسته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خسرو کیانی در بیست‌ویکمین ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: علاوه بر بارش‌های بی‌سابقه اخیر در استان اما مشکل ناگواری در استان ایجاد نشده و بارندگی همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به موج چهارم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری افزود: سه بارش قبلی برف بود اما این بارش برف و باران همراه و مخلوط است و خطر جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف استان مانند شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فلارد، کیار و بروجن وجود دارد.

کیانی تصریح کرد: در روزهای اخیر تمرکز بر بازگشایی جاده‌های اصلی چهارمحال و بختیاری بود که با تقسیم‌ کار و حضور میدانی استاندار، معاونان استاندار و مدیران کل استان در شهرسنان‌های مخالف راه‌های ارتباطی استان بسته نشد و محورهای اصلی باز اما جاده‌های روستایی با مشکلاتی همراه شده که در یکی دو روز آینده مشکل آن‌ها رفع می‌شود.

وی با اشاره به مشکل آب و برق سه چهار روستای چهارمحال و بختیاری یادآور شد: هم‌اکنون نیروهای امدادی در حال رفع این مشکلات هستند و به‌زودی آب و برق این روستاها وصل می‌شود.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تاکنون ۱۶ دستگاه ماشین‌آلات از استان‌های معین وارد استان شده و مشغول خدمات‌رسانی است.

وی گفت: خدمات‌رسانی در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری هنوز تمام نشده و از هم‌اکنون وارد مرحله اضطراری مدیریت بحران سیلاب شده‌ایم.

کیانی تاکید کرد: با توجه به گرم شدن هوا و تغییر بارش‌ها از برف به باران احتمال جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرستان کوهرنگ وجود دارد.

به گزارش ایرنا، قرار بود ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر کشور برگزار شود اما هواپیمای حامل احمد وحیدی به‌علت شرایط نامساعد جوی نتوانست در فرودگاه بین‌المللی شهرکرد فرود آید.

یک سامانه بارشی آسمان چهارمحال و بختیاری را از بامداد یکشنبه فرا گرفته است و تا پایان پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد.

به‌همین منظور اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری هشدار قرمز صادر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha