قرار گرفتن اردوگاه شهید باهنر در املاک مولد سازی آموزش و پرورش دروغ است

تهران_ ایرنا_ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی گفت: قرار گرفتن اردوگاه شهید باهنر تهران در فهرست املاک مازاد آموزش و پرورش و مولدسازی آن برای فروش دروغ است.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا خان‌محمدی چهارشنبه شب، ۲۷ بهمن گفت: اردوگاه شهید باهنر نه‌تنها در فهرست املاک مازاد برای مولدسازی و فروش نیست، بلکه از یکی از سرمایه‌های فرهنگی آموزش و پرورش است و این وزارتخانه هیچ گاه سرمایه‌های فرهنگی خود را به فروش نمی‌گذارد.

وی افزود: اردوگاه شهید باهنر همه ساله پذیرای بسیاری از دانش آموزان سراسر کشور برای برگزاری جشنواره ها، اردوها و مسابقات کشوری دانش آموزی است و در راستای اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و متنوع سازی فضاهای یادگیری از آن استفاده می شود و این اردوگاه یکی از اردوگاه های مهم وزارت آموزش و پرورش است که تمامی کارکردهای فرهنگی، تربیتی و آموزشی خود را انجام می دهد، لذا هیچ وقت در فهرست املاک مازاد برای مولدسازی قرار نخواهد گرفت و چنین شایعاتی کذب است.

وی از ذی نفعان آموزش و پرورش خواست تا اخبار درست و صحیح را از مراجع رسمی به ویژه پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش دنبال کنند.

اردوگاه شهید باهنر با وسعتی حدود ۵۰ هکتار در واقع در شمال تهران یکی از اردوگاه های بزرگ و معروف پایتخت در کنار پارک جمشیدیه است. این اردوگاه در زمان‌های گذشته به اردوگاه منظریه معروف بود، علت این نامگذاری به بیش از ۱۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. درواقع اردوگاه شهید باهنر باغ شخصی و اختصاصی منظریه خانم همسر ناصرالدین شاه قاجار بوده که بعدها توسط خود او به وزارت معارف آن زمان یعنی همان آموزش و پرورش امروزی اهدا شد.

در تمامی این سال‌ها دانش آموزان بسیاری در پایتخت و شهرهای مختلف از فضای تفریحی و امکانات رفاهی اردوگاه باهنر استفاده کرده‌اند. علاوه بر آب و هوا و طبیعت پاک و زیبای این منطقه، خوابگاه‌ها، آلاچیق‌ها، سکوهای چادر، سالن‌های سمینار، اجتماعات، نمایش، غذاخوری، استخر، زمین چمن فوتبال، سالن‌های ورزشی و مسجد نمونه ای از امکانات رفاهی اردوگاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha