۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۳۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85031953
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باکو، ارمنستان را به سوءاستفاده از گذرگاه لاچین متهم کرد

تهران- ایرنا- جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، ارمنستان را به سوءاستفاده از گذرگاه لاچین متهم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، بایراموف چهارشنبه شب در تماسی تلفنی با کارن دانفرید معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا گفت: ارمنستان از گذرگاه لاچین برای فعالیت‌های غیرقانونی اقتصادی، انتقال نیروهای ارمنی و منابع معدنی استفاده می‌کند.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو طرف در این تماس تلفنی درباره چشم‌انداز مذاکرات باکو و ایروان درباره پیمان صلح گفت‌وگو کردند.

بایراموف در این تماس تلفنی اظهار کرد که باکو «امنیت شهروندان، خودروها و محموله‌های باربری در گذرگاه لاچین را تضمین می‌کند.»

وی تاکید کرد که گزارش‌ها درباره اوضاع وخیم بشردوستانه در منطقه «بی‌اساس» است.

بایراموف همچنین گفت: خواسته‌های مشروع کسانی که در گذرگاه لاچین تظاهرات کرده‌اند، هنوز برآورده نشده است.

گذرگاه لاچین که جاده ای کلیدی در اتصال قره باغ به ارمنستان بشمار می رود، در ماه‌های گذشته توسط افرادی که فعالان محیط زیست جمهوری آذربایجان معرفی شده‌اند، مسدود شده است.

گروهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته ضمن هشدار نسبت به بروز فاجعه انسانی در منطقه قره‌باغ به دلیل ادامه انسداد گذرگاه لاچین، خواستار قطع کمک‌های نظامی و امنیتی واشنگتن به باکو شدند.

«ووبکه هوکسترا» وزیر امور خارجه هلند نیز سه‌شنبه ضمن هشدار نسبت به وقوع فاجعه انسانی در قره‌باغ، از تلاش دولت کشورش برای بررسی گزینه‌های بیشتر درخصوص رفع انسداد گذرگاه لاچین خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha