هواشناسی کرمانشاه: بارندگی از امروز استان را در بر می‌گیرد

کرمانشاه - ایرنا - رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه گفت: براساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، از امروز تا چهارشنبه، عبور متناوب امواجی ناپایدار، ضمن کاهش تدریجی دمای هوا، هر روز شرایط را برای وقوع رگبارهای بهاری همراه با وزش باد، رعد و برق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان فراهم می‌کند.

«سعید قاسمی» روز یکشنبه به ایرنا افزود: بارش که در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود؛ در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر عمومی نیز همراه می شود.

وی اضافه کرد: وزش باد، طی ساعاتی از اواخر وقت فردا تا صبح دوشنبه، احتمالاً هوا را در نواحی مرزی کم و بیش غبارآلود می کند همچنین، در روز سه‌شنبه، کاهش محسوس دمای هوا، امکان وقوع رگبارهای پراکنده برف، در ارتفاعات و گردنه ها را تقویت خواهد کرد.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه گفت: در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده هم به دلیل تضعیف شرایط ناپایدار، اگر بارشی در سطح استان مشاهده شود خفیف و پراکنده خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مساحت دارای بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است که بیشتر زمین‌های آن دیم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha