۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85032189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گیلانی ها ۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند

رشت- ایرنا- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون گیلانیان ۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به نیازمندان در قالب خدمات نقدی و غیر نقدی به مراکز نیکوکاری استان کمک کردند.

حسین جهانگیری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از سال ۹۲ کمیته امداد بر اساس وظایف قانونی مجوز شبکه‌های نیکوکاری را در استان صادر کرد، افزود: این شبکه‌ها متشکل از خیرین، نیکوکاران و مراکزی مردمی است که بستری برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی با نظارت کمیته امداد (ره) فعالیت می‌کند.

وی با یادآوری اینکه براساس تکالیف محول شده به کمیته امداد امام (ره) در این مراکز بیشترین تکیه بر کمک‌های مردمی و کیفی‌کردن آن‌هاست، اظهار داشت: توانمندسازی، خودکفایی و تقویت رشد، ایمان و اعتقاد، کمکهای حمایتی، فرهنگی و معیشتی رویکرد کمیته امداد (ره) است؛ ضمن اینکه مراکز نیکوکاری غیرسیاسی، انسانی و عام المنفعه هستند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه تمامی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری نظارت می شود، اظهار کرد: این مراکز طی تبادل و تعامل با کمیته امداد و در جهت ایجاد، گسترش و تقویت مشارکت های مردمی فعالیت می کنند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد گیلان تعداد مراکز نیکوکاری دارای مجوز از کمیته امداد در استان را ۲۴۹ مورد عنوان و بیان کرد: کمک های جمع آوری شده برای مردم همان منطقه و همان محله هزینه می شود.

وی همچنین از اجرای ۲ طرح ویژه نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار زیر ۵۰ سالی که تحت حمایت هیچ نهاد و سازمانی نیستند و خانه های امداد محله طرح هایی هستند که در استان در حال اجرا هستند.

در حال حاضر، ۱۲۷ هزار خانوار بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha