۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85025281
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت طرح مسکونی و اشتغالزایی در آستارا بهره‌برداری شد

آستارا- ایرنا- هشت طرح مسکونی، اشتغالزایی و عمرانی آستارا با اعتبار افزون بر پنج میلیارد ریال در آیینی با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار آستارا روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح طرح‌ها گفت: پنج واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعتبار ۹ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال، نوسازی چهار واحد اقامتی پزشکان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و ۲ استخر پرورش مکانیزه ماهی با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از جمله طرح‌هایی بود که به بهره‌برداری رسید.

عنایت رضایی‌پور، یکی از طرح‌های مهم را اقامتگاه شبکه بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: آستارا به دلیل بعد مسافت با برخی مسائل و مشکلات از جمله در بحث حضور پزشکان روبه‌رو بوده و استقبال از استقرار در این شهرستان کم است اما اگر برخی امتیازها در اختیار افرادی قرار بگیرد که زمان زیادی برای درس خواندن زحمت کشیدند، تا بتوانند در آسایش و آرامش به طبابت بپردازند، شرایط تغییر خواهد کرد.

وی بیان کرد: آستارا ظرفیت گردشگری و تجاری بسیار خوبی دارد اما در حوزه پزشکی با چالش‌هایی روبه‌رو است؛ بیمارستان جدید این شهرستان به رسیدگی و پشتیبانی بیشتر نیاز دارد و باید اورژانس آن هر چه زودتر ساماندهی شود.

فرماندار آستارا اضافه کرد: اگر ظرفیت گردشگری درمانی این شهرستان در کنار ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و صادراتی فعال شود و در حوزه پزشکی هم بدرخشد، شرایطی که پیش‌تر وجود داشت و مردم برای درمان به شهرستان‌ها و استان‌های مجاور مراجعه می‌کردند، برعکس می‌شود.

وی عنوان کرد: بیمارستان قدیمی آستارا هم ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد و باید به احیای این بیمارستان هم کمک شود که به میزبان پزشکان باتجربه تبدیل گردد تا افرادی که با گذر از مرز آستارا برای درمان به تهران، تبریز و اردبیل می‌روند، در همین شهرستان خدمات درمانی مورد نیازشان را دریافت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز تشریح کرد: طرح بازسازی چهار آپارتمان ۱۵۰ متری سه خوابه که به همه امکانات مورد نیاز مانند یخچال، تلویزیون، اجاق گاز و لباسشویی تجهیز شده است، با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریال انجام شد که سه میلیارد ریال سال ۱۴۰۰ و ۲۷ میلیارد ریال نیز در سال جاری تخصیص یافت.

سیدحسین احمدی با اشاره به اینکه این واحدها در اختیار پزشکان و پرستاران قرار خواهد گرفت، افزود: چنین اقدام‌هایی نشان می‌دهد که حکومت و دولت به این قشر خدمتگزار احترام و ارزش خاصی قائل است و در مقابل انتظار دارد که تلاش کنند بیشتر در خدمت مردم باشند و رضایت‌مندی مردم را بیش از پیش کسب نمایند.

وی بیان کرد: دولت ۹۲۰ هزار میلیارد ریال بودجه غیرپرسنلی در سال ۱۴۰۱ برای وزارت بهداشت اختصاص داد که ۲۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به آن اضافه شده و چنین اقدامی موید این است که نظام و دولت توجه ویژه‌ای به سلامت و افزایش رضایت‌مندی مردم دارند.

اهدای پنج واحد مسکونی به مددجویان

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا نیز گفت: ساختمانی که امروز به نمایندگی از چهار واحد دیگر افتتاح می‌شود، با اعتبار ۲ میلیارد ریال (شامل ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار بنیاد مسکن، ۵۰۰ میلیون ریال از محل منابع امدادی و سایر مبلغ از محل آورده مددجو) ساخته شده است.

بهرام تسلی‌نیا افزود: این واحد مسکونی که در روستای کوته کومه قرار دارد، یک‌خوابه و به مساحت ۴۴ مترمربع است و در اختیار خانواده‌ای چهار نفره قرار گرفت تا پس از حدود ۱۲ سال اجاره‌نشینی صاحب خانه شوند.

وی بیان کرد: کمیته امداد آستارا ۱۶ واحد مسکونی با مساحت ۷۲۰ مترمربع با اعتبار ۲۹ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال در دست ساخت دارد که امروز پنج واحد مسکونی در روستاهای کانرود، کنلر، کشفی، عنبران و کوته کومه با مجموع مساحت ۲۲۰ مترمربع با اعتبار ۹ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال افتتاح شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا اضافه کرد: امسال همچنین یک واحد مسکن شهری داشتیم که خریداری شد و ۱۰ واحد نیز در تفاهم‌نامه با سپاه شهرستان در حال ساخت است و در مرحله نهایی قرار دارد و برای آنها ۲۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

هشت طرح مسکونی، اشتغالزایی و عمرانی در آستارا بهره‌برداری شد

وی عنوان کرد: ۲۷ واحد در مجموع به میزان یک‌هزار و ۲۵۰ متربع با اعتبار ۵۵ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال در حال ساخت است که پنج واحد امروز تحویل داده شد و سایر واحدها هم تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

تسلی‌نیا اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا امسال تعمیرات ۲۶ واحد و تعمیرات اساسی به میزان هفت میلیارد ریال داشته و مجموع اعتبارهای عمرانی این نهاد در سال جارری ۶۲ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال بوده است.

وی بیان کرد: تعداد منتخبان مددجوی کمیته امداد در طرح نهضت ملی مسکن آستارا به ۲۴۹ نفر می‌رسد که مبلغ اولیه ۴۰۰ میلیون ریال را تامین کرده‌اند و ۲۰ میلیارد ریال هم توسط کمیته امداد پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا یادآور شد: امتیازها و انشعاب‌های لوله‌کشی آب، گاز و برق در هماهنگی و تعامل با سایر دستگاه‌های مربوطه به صورت مجانی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ارایه می‌شود.

رونمایی از ۲ طرح اشتغالزای پرورش ماهی

رئیس اداره شیلات آستارا نیز گفت: یکی از طرح‌هایی که امروز افتتاح شد، استخر پرورش ماهیان سردآبی با مساحت ۸۰ مترمربع بود که با تسهیلات ۷۰۰ میلیون ریالی شیلات و سرمایه‌گذاری سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی بخش خصوصی با ظرفیت یک اشتغال مستقیم و ۲ اشتغال غیرمستقیم راه‌اندازی شده است.

میرآرمان واعظی افزود: برای اجرای این طرح که در بخش اشتغال خانگی با مجوز ۲ تن بوده و تا پنج تن هم قابلیت افزایش دارد، سه هزار و ۵۰۰ قطعه ماهی سردابی در استخر ریخته شد که وزن اولیه ۷۰ تا ۱۰۰ گرم بود و الان به حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم رسیده است و انتظار می‌رود در ۲ ماه به وزن متوسط یک کیلوگرم برسد.

وی بیان کرد: طرح دیگر هم استخر پرورش ماهیان گرم‌آبی با مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع بود که در استخرهای آن سه هزار و ۳۰۰ بچه ماهی رهاسازی شده و مجوز اعطایی ۲ تن است که تا سه تن هم می‌توان برداشت کرد.

رئیس اداره شیلات آستارا با اشاره به اینکه فصل برداشت ماهیان گرم آبی پنج ماه دیگر است، اضافه کرد: این طرح نیز با ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات و سه میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به کشور پس از ۱۵ سال تبعید و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بین ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ با عنوان دهه فجر نام‌گذاری شده است و این مناسبت امسال با شعار "ایـران اسـتـوار، ۴۴ سـال افـتـخـار" در نقاط مختلف کشور از جمله شهرستان آستارا گرامی داشته می‌شود.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۱ طرح و پروژه با ارزش ۸۲۲ میلیارد و ۹۹۱ میلیون ریال در حوزه‌های گوناگون همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر در نقاط مختلف شهرستان آستارا برنامه‌ریزی شده بود.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha