امام جمعه اردبیل: آرمان‌های شهدا و ایثارگران در جامعه تبیین شود

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: شهدا، ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها باید الگوی جامعه قرار گرفته و با معرفی راه و هدف آنها به نسل‌های جوان، روحیه خودباوری و استقلال و شرافت را در آنها تقویت و ماندگار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز پنجشنبه در یادواره شهدای ارتش در شهرستان نیر با تاکید برلزوم تجلیل از مقام شهید و شهادت اظهار کرد: آرمان و خون شهدا اسباب خیر و برکت در کشور شده است ، همه باید در این دوران گذر با تاسی به شهدا کشور خود را به مرحله‌ای برسانیم که کسی جرات نکند در مقابل کشور ما قرار بگیرد.

وی با تبیین شرایط سیاسی و اجتماعی منتهی به انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ در مسیر طبیعی اتفاق افتاد وهر فردی در آن زمان بود به دلیل شرایط موجود اقدام به انقلاب می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره این که در آن دوران تحول علمی، عزت ، کرامت و حاکمیت ملی در کشور نداشتیم، گفت: اگر در آن مقطع همگام با تحولات پیشرفت می‌کردیم، استعمارگران و مستکبران هر روز دستور جدیدی برای سلطه بر کشور ما نمی‌دادند.

آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: اگر رهبری صالح و آینده‌نگری در کشور نباشد ، استقلال و عزت و کرامت به خطر می‌افتد و توجه به فرامین مقام معظم رهبری در تمام برهه‌ها باید مد نظر همگان باشد.

امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به حضور ۵۷ هزار مستشار نظامی در کشور ایران در زمان پهلوی خاطرنشان کرد: تحقیر علمی ، تحقیر نظامی و تحقیر حاکمیت ملی در زمان رضاخان به اوج خود رسید ولی امام راحل (ره) به رای مردم احترام گذاشت و عزت و اقتدار را به کشور ما هدیه داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیشرفت های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نخبگان دانشگاهی ، نخبگان ارتشی و نظامی باید به منطقه عسلویه در جنوب کشور رفته و عظمت و اقتدار کشور در ایجاد پالایشگاه و پتروشیمی را نظاره کنند.

وی قدرت نظامی ایران در زمینه تولید موشک و پهباد را مایه بهت دشمنان دانست و افزود: یک ارتش مقتدر به چند ویژگی و شاخص از جمله فرمانده و رهبری صالح و تکنولوژی علمی نیاز دارد و ارتش ما باید به آخرین و پیشرفته ترین تحولات و دانش علمی در صنعت دفاعی مجهز باشد.

آیت الله عاملی با بیان اینکه هر کشوری که در زمینه تکنولوژی دفاعی ضعیف باشد، مورد حمله و تجاوز قرار می‌گیرد، گفت: امروز به برکت پیشرفت‌ها و توانمندی‌های نظامی دشمنان ما نمی‌توانند نگاه چپ به کشور ما داشته باشند.

وی سومین مورد که به ارتش عزت می‌دهد را وزن بین‌المللی آن دانست و افزود: هیچ کس فکر نمی‌کرد که کشور ما ارتشی داشته باشد که با اقتدار تمام دنیا را از ناو جنگی پرکند و در بیخ گوش نیروهای آمریکایی با شجاعت با ناو جنگی از کنار آنها عبور کند و کسی جرات چپ نگاه کردن به آنها را نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطرنشان کرد: در مذاکرات هسته‌ای مدام به ایران گفتند که پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل می‌رود ولی ایران گفت بالاتر از شورای امنیت خدای بزرگ را داریم. ارتش ما در دنیا وزن دارد و بالاترین میزان امنیت را در ناامن‌ترین نقطه دنیا تامین کرده است.

وی افزود: ارتش ما به کار خود به دیده قداست می‌نگرد و هیچ ارتشی در جهان وجود ندارد که به اندازه ارتش ما به کار خود نگاه قدسی داشته باشد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به توسعه و تکمیل زیرساخت ها در کشور گفت: امروز شاهد وسعت تحولات علمی و توسعه زیرساخت‌های مختلف در مناطق مختلف کشور هستیم و این اتفاقات مایه مباهات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha