مسوولان ملی برای تقویت امکانات و تجهیزات چهارمحال و بختیاری همت کنند

شهرکرد_ ایرنا_نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: مسوولان ملی برای تقویت امکانات و تجهیزات استان به‌ویژه در حوزه ماشین‌آلات راهداری و برف‌روبی همت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات ناشی از بارش برف سنگین اخیر در چهارمحال و بختیاری و شهرستان کوهرنگ با حضور وزیر کشور تاکید کرد: هنوز جاده برخی روستاهای استان و کوهرنگ بسته است و مردم منطقه به امکانات اولیه دسترسی ندارند.

وی با اشاره به احتمال وقوع بحران در هر شرایطی افزود: آمادگی همیشگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی ضروری است.

نکونام تصریح کرد: تجهیز مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرستان کوهرنگ به امکانات و ماشین‌آلات راهداری و برف‌روبی در اولویت کاری مسوولان ملی قرار گیرد.

فرماندار کوهرنگ نیز گفت: در سامانه بارشی اخیر جاده ۱۱۰ روستای این شهرستان با ۲۰ هزار نفر جمعیت بسته شد که راه ارتباطی ۶۰ روستا تاکنون بازگشایی شده است.

شهباز اکبری تاکید کرد: در روزهای اخیر برق ۴۰ روستا و آب ۳۵ روستای دیگر در شهرستان کوهرنگ قطع و وسایل برقی و گازسوز مردم خراب شد که این مشکل با تلاش نیروهای امدادی رفع شده است.

وی با اشاره به تخریب تعدادی از خانه‌های شهری و روستایی شهرستان کوهرنگ به‌علت حجم بالای بارش‌ها افزود: میزان خسارت‌های ناشی از فعالیت سامانه بارشی اخیر در این شهرستان در حال ارزیابی است و به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

اکبری تصریح کرد: اختصاص تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات راهداری و برف‌روبی به کوهرنگ متناسب با شرایط اقلیمی این شهرستان ضروری است.

فرمانده سپاه شهرستان کوهرنگ نیز گفت: در مدت فعالیت سامانه بارشی جدید در این شهرستان ۲۰ گروه جهادی برای کمک به حادثه‌دیدگاه اعزام شدند و آمادگی اعزام ۲۰ گروه دیگر هم وجود دارد.

عزیز موسایی تاکید کرد: از روز پنجشنبه برف‌روبی پشت‌بام‌های خانه‌ها و مساجد شهرستان کوهرنگ با اولویت منزل محرومان و افراد مسن آغاز شده است.

وی یادآور شد: نیروهای جهادی برای فعالیت در شهرستان کوهرنگ هم‌اکنون با کمبود بیل، پارو و خودرو مواجه هستند.

رییس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کوهرنگ نیز گفت: هم‌اکنون ۹ گروه امدادی به‌طور شبانه‌روزی برای خدمات‌رسانی به گرفتاران در برف فعالیت دارند.

بیژن طاهری تصریح کرد: در فعالیت سامانه بارشی اخیر شهرستان کوهرنگ خوشبختانه تلفات جانی، حادثه جانی و مصدومیت گزارش نشد.

وی اظهار داشت: نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر شهرستان کوهرنگ در این مدت ۱۵ بیمار را به مراکز درمانی منتقل کرده‌اند.

رییس شرکت گاز شهرستان کوهرنگ نیز گفت: هم‌اکنون تمامی علمک‌ها و ریگلاتورهای گازرسانی خانه‌های چلگرد مرکز این شهرستان در برف مدفون شده است.

امان‌الله امینی تاکید کرد: در این راستا ۱۰ گروه در قالب ۵۰ نفر برای رفع مشکلات گازرسانی شهرستان کوهرنگ فعال شده‌اند.

رییس شرکت توزیع نیروی برق شهرستان کوهرنگ نیز گفت: در مدت فعالیت سامانه بارشی اخیر در این شهرستان ۳۵ مورد قطعی برق رخ داد.

صفری تصریح کرد: این مشکلات هم‌اکنون رفع شده است و مشکل قطعی برق در شهرستان کوهرنگ وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی کوهرنگ نیز گفت: مشکل تغذیه و نان در این شهرستان وجود ندارد و توزیع ۵۰۰ تن ذخیره آرد انجام شده است.

حمید حسین‌پور تاکید کرد: امروز هشت هزار و ۵۰۰ قرص نان از شهرکرد برای توزیع در شهرستان کوهرنگ ارسال شد و در اختیار مردم مناطق درگیر برف قرار گرفت.

شهردار چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ نیز گفت: این شهرداری با کمبود جدی ماشین‌آلات، تجهیزات و امکانات به‌ویژه در مواقع برف‌روبی مواجه است.

فرزاد پرویزی تصریح کرد: هم‌اکنون رینگ اصلی دور شهر چلگرد بازگشایی شده است اما سایر خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر در محاصره برف قرار دارد.

وی افزود: شهرداری چلگرد امدادرسانی به ۶۰ خانه دچار آب‌گرفتگی امدادرسانی کرد اما به‌علت تجهیز نبودن به لجن‌کش و پمپ تخلیه آب هنوز آب موجود در این خانه‌ها تخلیه نشده است.

پرویزی اظهار داشت: امکان تخریب برخی خانه‌های چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ به‌علت حجم بالای بارش‌ها و انباشت برف سنگین وجود دارد.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور روز پنجشنبه به‌همراه معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی به‌منظور بررسی میزان خسارت ناشی از بارش برف سنگین اخیر در چهارمحال و بختیاری از طریق زمینی وارد این استان شد.

یک سامانه بارشی آسمان چهارمحال و بختیاری را از بامداد یکشنبه تا پنجشنبه هفته جاری مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری را فرا گرفت.

به‌همین منظور اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری هشدار قرمز صادر کرده بود.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha