بارش برف به تعدادی از منازل مسکونی و زیرساخت‌های شهرستان بن خسارت وارد کرد
عکس تزئینی است

شهرکرد-ایرنا-فرماندار بن با اشاره به بارش هفته گذشته برف در این شهرستان گفت:بارش برف اخیر به تعدادی از منازل مسکونی و زیرساختی و بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است.

رضا علی‌بیگی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این بارش اخیر به طور میانگین یک‌متر و ۳۰ سانیمتر و در ارتفاع تا ۱.۵(یک و نیم)متر در شهرستان برف بارید که در سطح جاده‌ها، برف‌روبی از سوی هم شهرداری‌ها و دهیاری با وجود ماشین‌آلات فرسوده یا فاقد ماشین‌آلات با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی انجام شد.

به گفته وی، تا ۳۰ بهمن بررسی‌های اولیه نشان داد که ۶۸ واحد مسکونی در بارش اخیر دچار خسارت شده است که بنیاد مسکن در حال برآورد نهایی میزان خسارت به منازل مسکونی است.

علی‌بیگی اظهار داشت: در بخش کشاورزی نیز ۲۵ واحد دامداری آسیب‌دیده است و در بخش کشاورزی نیز بخشی از باغات و مزارع دچار خسارت شده است.

فرماندار بن یادآور شد:در بخش زیرساختی نیز ۴۵کیلومتر از جاده‌های روستایی شهرستان بن نیز خسارت دیده است و آسفالت‌ها و جداول های دورن شهرها و روستاها به صورت جدی آسیب وارد شده است.

به گفته وی، در این شهرستان ۷۵۰ هکتار از سطح باغات دچار شکستگی درخت و شاخه شده است که میزان دقیق خسارت این بخش نیازمند بررسی بیشتر است که به صورت قطعی بزودی میزان خسارت آن اعلام می شود.

وی یادآور شد: بخشی از حمام تاریخی شهر بن در این بارش‌ها دچار آسیب شده است و از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست شده این میزان خسارت را ارزیابی کنند.

به گزارش ایرنا، یک سامانه بارشی آسمان چهارمحال و بختیاری را از بامداد یکشنبه تا پنجشنبه هفته گذشته مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری را فرا گرفت و با بارش سنگین برف به ویژه در شهرستان کوهرنگ خسارت‌هایی به بخش‌های گوناگون وارد و تعداد زیادی از راه‌های روستایی را مسدود کرد.

وزیر کشور به همین منظور طی یک سفر ۲ روزه شرایط استان را از نزدیک ارزیابی کرد و با اعزام بالگرد، ماشین‌آلات بیشتر و نیروهای امدادی روند خدمات‌رسانی و برف‌روبی محورها سرعت بیشتری به خود گرفت.

شهرستان بن در ۲۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha