۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۳۷
کد خبرنگار: 1207
کد خبر: 85032617
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسبقیان: سیامند متعلق به جهان اسلام است

۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۳۷
کد خبر: 85032617
اسبقیان: سیامند متعلق به جهان اسلام است

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین در اختتامیه مسابقات پاراوزنه برداری گفت: سیامند رحمان یکی از نوابغ ورزش بود که افتخار جهان اسلام به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، مراسم اختتامیه بیست و نهمین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور وزنه‌برداری مردان جانباز و معلول، جام فجر با حضور عباس جهانگیرزاده نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، غفور کارگری رئیس و سلگی مدیر فنی کمیته ملی پارالمپیک، عزام الزعبی نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک، اسبقیان رئیس، حمیدی دبیر و مدیران فدراسیون، رضازاده رئیس انجمن وزنه برداری برگزار شد.

در این مراسم عزام الزعبی نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک گفت: خیلی خوشحالم که تیرماه سال آینده مسابقات بین المللی در کشور شما برگزار می‌شود. شما در این رشته می‌توانید بالاترین سطح مسابقات را برگزار کنید. باتوجه به سالن، تجهیزات و امکاناتی که در اختیار دارید از نظر من قابلیت میزبانی بالاترین سطح از مسابقات را در کشور خود دارا هستید.

ناظر بین المللی پارالمپیک ضمن تشکر از همه کسانی که به نوعی در برگزاری این رقابت‌ها کمک کردند، افزود: ما در کشور خودمان در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ میزبان سیامند رحمان بودیم که ورزشکار بسیار خوب شما توانست رکورد جهان را ارتقاء ببخشد. از پارالمپیک ۱۹۹۲ بارسلونا تا پارالمپیک توکیو در این رشته فعالیت داشتم و حاضرم تجاربم را در اختیار شما قرار دهم.

عزامی الزعبی گفت: من پیام آور تشکر و قدردانی مسئولان کمیته پارالمپیک اردن هستم و ما مایلیم با تیم شما اردوهای مشترکی را برگزار کنیم.

محمدشروین اسبقیان‌ نیز گفت: غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک، خدمات ویژه‌ای به ورزش جانبازان و معلولین دارد و سال‌ها در فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک به عنوان نایب رئیس خدمات ارزشمندی را به جامعه ورزش داشته است.

اسبقیان افزود: کمیته ملی پارالمپیک ایران به منظور استعدادیابی حضور جوانان و نوجوانان را در دستور کار خود قرار داده است. به همین خاطر فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در راستای برنامه ریزی کمیته ملی پارالمپیک در این چند روز؛ ورزشکاران، مربیان و داوران را از اقصی نقاط کشور در محل کمپ تیم های ملی فدراسیون دور هم آورده است که در بین ورزشکاران شرکت کننده، ورزشکاران نوجوان و نونهال داشتیم که برای آینده وزنه برداری ایران بسیار تاثیرگذار خواهد بود. قهرمانان و به خصوص نوجوانان ما می خواهند به زودی جا پای سیامند رحمان بگذارند.

رییس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین گفت: در این دوره از مسابقات وظیفه داشتیم یاد و نام اعجوبه و اسطوره وزنه برداری جانبازان و معلولین را گرامی بداریم. زنده یاد سیامند رحمان بارها و بارها موفق شد سرود مقدس جمهور اسلامی ایران را طنین انداز کند.

وی بیان کرد: پهلوان سیامند رحمان متعلق به ایران عزیز اسلامی نبود، او متعلق به کل جهان اسلام بود. جهان اسلام همواره به وجود او به عنوان یک اسطوره افتخار خواهد کرد. افتخار آفرینی های زنده یاد سیامند هم در کلکسیون افتخار فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین و هم در کلکسوین افتخارات کمیته ملی پارالمپیک و کمیته بین المللی پارالمپیک به یادگار خواهد ماند.

در این مراسم تندیس مسابقات از سوی ریاست فدراسیون به دکتر کارگری و عزام الزعبی اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha