۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85034410
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح پیش‌بسته‌بندی موجب کاهش کم‌فروشی در کردستان شد

سنندج- ایرنا- سرپرست اداره‌کل استاندارد استان کردستان گفت: اجرای طرح پیش‌بسته‌بندی بر اساس نظارت و پایش‌های انجام شده منجر به کاهش کم فروشی واحدهای تولیدی در استان شد.

فرهاد حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح پایش کمی پیش بسته‌بندی فرآورده‌ها به طور مستمر در استان در حال اجرا است، اظهار کرد: برخی از واحدهای تولیدی محصولات خود را در حجم کمی بسته‌بندی می‌کنند بنابراین این طرح از واحدهای بزرگ تولیدی آغاز شد.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح ۴۲ فرآورده از ۱۱ واحد تولیدی مورد آزمایش و سنجش قرار گرفت، افزود: از جمله واحدهای تولیدی استان که فرآورده‌های آنها مورد آزمایش قرار گرفت شامل تولیدی پاک آرا، لبندوش، نیرورخش و بیدزار ریمیا، ژینانوش، قند گروس، جاودان ستاره زیویه، عرقیات شفا، زیوان دارو و سقزسازی کردستان است.

حیدری با بیان اینکه بازدید از واحدهای تولیدی مشمول طرح پیش‌بسته‌بندی به صورت سرزده انجام شد، گفت: کالاهایی هم چون بیسکویت، ویفر، کیک، کلوچه، ماکارونی، ماست، چیپس، اسنک، انواع پودر های شوینده دستی و ماشینی، انواع خمیر دندان، انواع چای کیسه‌ای و بسته بندی کیلویی انواع مرغ و گوشت بسته‌بندی شده، انواع قند و شکر بسته‌بندی شده، انواع شکلات و آب نبات و غذاهای آماده و نیمه آماده در این طرح مورد بازرسی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه اساس این طرح صیانت از حقوق شهروندان است، ادامه داد: در این طرح فرآورده‌های تولیدی، در محل تولید توسط تیم طرح پیش‌بسته‌بندی با استفاده از تجهیزات و ابزار دقیق، مورد توزین قرار می گیرد و پس از تجزیه و تحلیل آماری، در صورت مغایرت وزن محصولات پیش بسته بندی با معیار درج شده از سوی تولید کننده بر روی بسته بندی محصول، برخورد قانونی انجام می شود.

۳۸۰ واحد تولیدی فعال در استان زیرپوشش استاندارد است که فرآورده‌های آنها براساس شاخص‌های استاندارد مشخص شده تولید می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha