۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 961
کد خبر: 85034430
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سد عمارت گرمی آماده آبگیری شد

۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۳
کد خبر: 85034430
سد عمارت گرمی آماده آبگیری شد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: سد عمارت گرمی به عنوان بزرگترین سد خاکی استان اردبیل با پیشرفت بیش از ۹۷ درصد آماده آبگیری شد.

به گزارش ایرنا علی حیدری روز یکشنبه در بازدید از عملیات اجرایی سد عمارت افزود: این سد با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون مترمکعب بزرگترین سد استان اردبیل است و با بهره‌برداری از این سد امکان آبیاری حدود پنج هزار هکتار از اراضی تراس دره رود تا ارس در محدوده شهرستان‌های انگوت و اصلاندوز و آب آشامیدنی منطقه به میزان ۶۵ میلیون مترمکعب تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات تکمیلی سد عمارت در مسیرهای مختلف با جدیت در حال انجام است، افزود: ارتفاع این سد از پی ۱۰۶ متر، طول تاج ۳۱۵ متر، عرض تاج ۱۲ متر و آب قابل تنظیم آن ۱۱۸ میلیون متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل تملک اراضی باقی مانده واقع در مخزن سد و جابجایی روستاهای واقع در داخل مخزن و اجرای زیرساخت‌ برای این روستاها را از بخش‌های باقی مانده این سد عنوان کرد و گفت: برای آبگیری کامل سد، به میزان ۴۲۴ هکتار اراضی و مستحدثات تملک خواهد شد که هم اکنون ۷۰ درصد آن خریداری و تملک شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به هزینه‌های اجرای این طرح افزود: از اول سال جاری تاکنون برای تکمیل این سد ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

سید نادر زکوی نماینده مجری طرح سد مخزنی عمارت هم در این بازدید گفت: آبگیری اولیه سد با هدف بهره مندی ذینفعان در تراس دره رود برای تابستان سال ۱۴۰۲ شروع شده است.

وی افزود: مقرر است کارهای باقی‌مانده طرح، متناسب با اعتبار موجود به سرعت عملیاتی شود.

سد عمارت در شهرستان انگوت، در ۱۰۰ کیلومتری مشگین‌شهر و ۱۵۰ کیلومتری شهرستان اردبیل واقع شده‌ است، این سد با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون مترمکعب از نظر حجمی بزرگترین سد استان اردبیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha