خدمات رسانی در بخش زیلایی مارگون سه روز پس از برف و بهمن

یاسوج - ایرنا- مسئولان با گذشت سه روز پس از بارش برف و ریزش بهمن در بخش زیلایی از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان در حال خدمات رسانی به اهالی این منطقه هستند.

بخش ۱۲ هزار نفری زیلایی در برف های سامانه بارشی اخیر به علت ریزش ۱۲ بهمن به طول ۱۰ متر و عرض پنج متر مربع، بسته شدن جاده ها،خسارت به واحدهای مسکونی و حوزه کشاورزی شرایط بسیار سختی را می گذارنند.

پس از گزارش شرایط سخت مردم این منطقه مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد برای امدادرسانی درخواست بالگرد به استان فارس داد و مسئولان با بالگرد اقلام امدادی مورد نیاز اهالی را از طریق هوایی در منطقه توزیع کردند.

با توجه به بارش ۲۵۴ میلی متر باران در این منطقه در سامانه بارشی اخیر که بخشی از آن به صورت برف بوده اکنون نیز از همه ظرفیت ها برای بازگشایی راه های ارتباطی بخش زیلایی که بر اثر ریزش بهمن بسته است بکار گرفته شده و مسئولان در تلاش برای بازگشایی جاده های ارتباطی هستند.

تلاش برای برقراری راه ارتباطی

فرماندار مارگون تاکید کرد: با پیگیری های صورت گرفته مسیر بخش زیلایی به لردگان در استان چهارمحال و بختیاری بازگشایی شده و اهالی می توانند از تردد برای این مسیر استفاده کنند.

خدمات رسانی در بخش زیلایی بویراحمد سه روز پس از برف و بهمن

مختار اندرخور روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون چهار دستگاه ماشین آلات سنگین برای بازگشایی جاده زیلایی به شهر مارگون در حال فعالیت است.

وی با اشاره به حجم برف و بهمن تصریح کرد: این مسیر تا یک هفته آینده بازگشایی خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه چهار روستای بخش مارگون با جمعیت ۱۰ خانوار در دل کوه و منطقه ای بسیار سختگذر در دل کوه قرار دارند ابراز کرد: امدادرسانی به این خانواده ها در شرایط بسیار سختی انجام می شود.

خسارت های برف و بهمن در زیلایی

فرماندار مارگون گفت: خسارت های وارد شده به مردم منطقه زیلایی بر اثر برف و کولاک اخیر گسترده است.

اندرخور افزود: ساختمان های مسکونی،حوزه کشاورزی و به ویژه باغ های منطقه زیلایی دچار خسارت شده اند.

وی تاکید کرد: میزان خسارت های وارد شده به مردم منطقه زیلایی با همکاری دهیاری ها و مسئولان متولی در حال برآورد است که پس از جمع بندی به مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد ارسال می شود.

توزیع افلام اساسی در مناطق آسیب دیده

کاظم فلاحی دوست ،مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۷۸۰ کیلوگرم اقلام مورد نیاز مردم آسیب دیده از برف و کولاک مناطق سختگذر استان از جمله بخش زیلایی با بالگرد توزیع شده است.

وی اظهار کرد:پتو،نایلون، موکت، والور و بسته های غذایی ۷۲ ساعته از اقلام توزیع شده بین ۴۰۰ خانوار آسیب دیده از برف و کولاک در شهرستان است.

فلاحی دوست عنوان کرد: همچنین امدادرسانی به خسارت دیدگان با استفاده از چهار دستگاه تجهیزات تخلیه آب،چهار تیم امدادی،یک فروند بالگرد،۲ خودروی کمک دار و ۲ گروه پشتبان در حال انجام است.

بخش زیلایی دارای ۵۸ روستاست و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha