کتاب داستان‌های دل‌انگیز در مراغه منتشر شد

مراغه- ایرنا- کتاب «داستان‌های دل‌انگیز» که گلچینی از ۵۰ کتاب و حاوی ۷۱ حکایت در زمینه سبک زندگی اسلامی است، توسط «حجت‌الاسلام علی رشیدی کهلان» از مولفان مراغه‌ای منتشر شد.

«حجت‌الاسلام رشیدی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به تاثیر داستان در انتقال ارزش‌ها اشاره کرد و افزود: در ۶۳ سوره از ۱۱۴ سوره قرآن قطعه‌هایی از داستان‌های پندآموز وجود دارد که اهمیت داستان در انتقال ارزش‌ها را نشان می‌دهد.

به گفته وی در کتاب «داستان‌های دل‌انگیز» نیز حکایت‌های پندآموزی در خصوص بخشش، کرامت، عدالت، انصاف، فداکاری و عزت وجود دارد و در یک کلام جوانان و نوجوانان را به سبک زندگی اسلامی سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه این کتاب در نشر «عاصم تبریز»، چاپ بیان کرد: این گلچین با داستان «داروی معجزه‌آسا» آغاز می‌شود و در ابتدای آن به نقل از لقمان حکیم اینگونه درج شده است که «من ۳۰۰ سال با داروهای مختلف، مردم را مداوا کردم و در این مدت طولانی به این نتیجه رسیدم که هیچ دارویی بهتر از محبت نیست»، کسی از او پرسید: اگر این دارو هم اثر نکرد چه؟؛ لقمان لبخندی زد و گفت: «مقدار دارو را افزایش بده».

«لقمان حکیم: هیچ دارویی بهتر از محبت نیست و اگر این دارو اثر نکرد، مقدارش را افزایش بده»«جواب سلام را با سلام، جواب تشکر را بــا تواضع، جواب کینـه را بـا گذشـت، جـواب بـی‌مهـری را بـا محبـت، جــواب دروغ را بــا راســتی، جــواب دشمنی را بـا دوسـتی، جــواب خشــم را بــا صبــوری، جــواب ســردی را با گرمــی، جـواب نامـردی را بـا مردانگـی، جـواب پشـتکار را بـا تشـویق، جــواب بــی‌ادبــی را بــا ســکوت، جــواب نــگاه مهربــان را بــا لبخنـد، جـواب لبخنـد را با خنـده، جـواب دل مـرده را بـا امید، جـواب منتظـر را بـا نویـد و جـواب گنـاه را بـا بخشـش بـده، و هیـچ‌وقـت هیـچ‌چیـز و هیـچ‌کـس را بـی‌جواب نگذار، مطمئـن بـاش هر جوابـی بدهی یـک روزی، یـک جـوری، یـک جایی بـه تو بازگردد».

نتایج صلوات، منت حاتم طائی، نامه یک معلم شهید، مزد پیروزی بر وسوسه، کرامتی از امام زمان (عج) و حکایتی عجیب از علامه طبرسی از جمله دیگر داستان‌های این کتاب به شمار می‌رود.

به گفته حجت‌الاسلام رشیدی این کتاب به عنوان یازدهمین اثر به یادگار مانده از ایشان، به انوار تابناک ائمه اطهار و شهدای جبهه حق علیه باطل به ویژه شهید احمد پلارک و شهید حمید قبادی تقدیم شده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، قیمت روی جلد این کتاب ۸۰ هزار تومان است، اما حجت‌الاسلام رشیدی فایل «پی ای اف» این کتاب را به صورت رایگان در اختیار جوانان و نوجوانان قرار می‌دهد.

دانلود رایگان فایل «پی‌دی‌اف» کتاب داستان‌های دل‌انگیز

کتاب داستان‌های دل‌انگیز در مراغه منتشر شد

پندهای ماندگار، نماز انس با خدا، نفایس و لطایف، ۳۱۳ نکته گهربار، گنجینه سخن، ارمغان سعادت، غدیر پیام آسمانی و ۱۱۰ نکته ارزشمند از جمله دیگر آثار این مولف مراغه‌ای است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha