۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85035338
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

آخرین وضعیت کوهرنگ چهارمحال و بختیاری پس از بارش برف

شهرکرد- ایرنا- تداوم تلاش‌ها، یک هفته پس از بارش برف سنگین در کوهرنگ چهارمحال و بختیاری همچنان ادامه دارد و فعالیت گروه‌ها و دستگاه‌های مختلف در این شهرستان در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، بارش‌ها شدید و محاصره شده برخی از روستاها در برف، باعث شد رییس جمهور از چین پیگیر جریان خدمات‌رسانی به مردم باشد و پس از تاکید آیت الله رئیسی مبنی بر بسیج امکانات برای کمک به مردم محاصره در برف و پیگیری معاون اول رییس جمهور، دستگاه‌های اجرایی ملی و کشوری نیز پای کار آمدند.

وزیر کشور نیز روز پنجشنبه هفته قبل از طریق زمینی وارد چهارمحال و بختیاری شد،احمد وحیدی صبح پنجشنبه با ورود به استانداری چهارمحال و بختیاری به عنوان فرمانده میدانی ستاد مدیریت بحران دستورات ویژه برای خدمات‌رسانی و امدادرسانی را صادر کرد.

پس از آن تلاش برای بازگشایی راه‌های روستایی چندین برابر شد و اقداماتی نیز برای تسریع در بازگشایی مسیرهای روستایی انجام شد.

از سوی دیگر در کنار راهداران، امدادگران، دستگاه‌های خدمات‌رسان، بسیج و سپاه و گروه‌های جهادی، از سوی دستگاه‌های متولی، توزیع سوخت برای مناطق روستایی و خودروهای راهداری و آرد برای جمعیت روستاهای گرفتار در برف انجام شد.

آخرین وضعیت کوهرنگ چهارمحال و بختیاری پس از بارش برف

تامین و توزیع افزود بر ۵۰۰ هزار لیتر نفت سفید در مناطق سخت‌گذر کوهرنگ، اردل و لردگان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری از تأمین و توزیع افزون بر ۵۰۰ هزار لیتر نفت سفید مناطق سخت‌گذر کوهرنگ، اردل و لردگان خبر داد.

ساسان تیموری افزود: با توجه به افزایش برودت هوا در چند روز اخیر. در پی بارش‌های سنگین نزولات آسمانی و محصور شدن روستاهایی در انبوه برف، جهت تامین گرمایش خانوارهای ساکن در مناطق فاقد گاز طبیعی شهرستانهای اردل، لردگان و کوهرنگ، نفت سفید مورد نیاز این نقاط توسط نفتکش‌ها با طی مسیرهای سخت‌گذر ارسال و توزیع شد.

تامین، حمل و تامین ۵ هزار کیسه آدر دولتی برای شهرستان کوهرنگ

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تامین، حمل و توزیع آرد سهمیه‌ روستایی و عشایری شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: پنج هزار کیسه آرد دولتی مورد نیاز و سهمیه ماه‌های بهمن و بخشی از سهمیه اسفندماه مناطق روستایی و عشایری که پیشتر دریافت کرده بودند، توزیع شد.

حسین برزگر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان آرد با تلاش همکاران تعاون روستایی و امور عشایر بین مردم این شهرستان توزیع شد که برای روستاهای سخت‌گذر و محصور در برف از طریق بالگرد و کامیون‌های کمک‌دار ارسالی ارتش و سپاه پاسداران ارسال شد.

وی با اشاره به امدادرسانی و خدمات‌رسانی این سازمان به مردم شهرستان کوهرنگ، افزود: همچنین تاکنون ۲۵ هزار و ۵۰۰ قرص نان بین مردم این شهرستان توزیع شده است که این تعداد نان با همت اتحادیه نانوایان شهرستان شهرکرد، کیار و فارسان و بصورت خودجوش تهیه و توزیع شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: برای دامداری‌های منطقه به میزان ۳۵ تن جو و ۴۰ تن خوراک دام با قیمت دولتی در نظر گرفته شد.

برزگر تصریح کرد: با هماهنگی مدیریت بحران استان و ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز منجمد به قیمت هر کیلوگرم ۱۵۵ هزار تومان بین مردم شهرستان توزیع شد.

وی با بیان اینکه ۲ دستگاه لودر از سوی این سازمان برای برف‌روبی مسیر واحدهای تولیدی (مرغداری‌ها و دامداری‌ها) شهرستان به کار گرفته شده است، اظهار داشت: مسیرهای ارتباطی ۱۱ مرغداری و هشت واحد دامداری صنعتی در شهرستان برف‌روبی و این محورها بازگشایی شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان خاطرنشان کرد: همچنین برای غذای گروه‌های جهادی اعزامی به شهرستان نیز ۱۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز و یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ با مشارکت کشتارگاههای طیور(سیمرغ ، جهانبین و سفیدبال) و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ارسال شده است.

برزگر افزود: بارش‌های اخیر ۷۹۰ میلیارد تومان به زیر ساخت‌های کشاورزی و واحدهای تولیدی مختلف کشاورزی این استان خسارت وارد کرد.

به گزارش ایرنا، یک سامانه بارشی آسمان چهارمحال و بختیاری را از بامداد یکشنبه تا پنجشنبه هفته گذشته مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری را فرا گرفت و با بارش سنگین برف به ویژه در شهرستان کوهرنگ خسارت‌هایی به بخش‌های گوناگون وارد و تعداد زیادی از راه‌های روستایی را مسدود کرد.

وزیر کشور به همین منظور طی یک سفر ۲ روزه شرایط استان را از نزدیک ارزیابی کرد و با اعزام بالگرد، ماشین‌آلات بیشتر و نیروهای امدادی روند خدمات‌رسانی و برف‌روبی محورها سرعت بیشتری به خود گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha