۵۰۰ هکتار جنگل کاری در کمربند سبز تهران به بهره برداری رسید

تهران- ایرنا- مرحله نخست از طرح جنگل‌کاری ۵۰۰ هکتاری کمربند سبز تهران در منطقه ۲۰ شهر تهران به وسعت یک هزار و 500 هکتار به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار تهران عصر دوشنبه در آیین بهره برداری از فاز نخست جنگل‌کاری کمربند سبز شهر تهران، گفت: مدیریت شهری دوره ششم تلاش دارد فاصله امکانات شمال تا جنوب شهر را کاهش دهد.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه در جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق تهران ظرفیت‌های بی‌نظیری وجود دارد تاکید کرد: بی تردید این ظرفیت‌ها می‌تواند گشایش‌هایی را برای شهروندان این مناطق فراهم کند که توجه به ایجاد فضاهای سبز مناسب و همچنین ایجاد محیط پر نشاط برای شهروندان ضرورتی انکار ناپذیر است.

به گفته وی، امروز ۵۰۰ هکتار در مناطق ۱۹ و ۲۰ و افتتاح طرح های دیگر در سایر مناطق، شرایط را متفاوت تر از امروز خواهد کرد.

شهردار تهران تاکید کرد: امروز افزون بر ۶۰ هزار هکتار پیرامون شهر فضای سبز احداث شده که به عنوان تنفس گاه تهران محسوب می‌شود و به دنبال این هستیم که از این فضاها استفاده بهتری شود تا گشایشی را برای شهروندان فراهم کنیم که در سال گذشته یک هزار و ۲۵۰ هکتار فضای سبز در همین راستا بهره برداری شد.

وی یادآوری کرد: امسال یک هزار و ۵۰۰ هکتار و برای سال آینده ۲ هزار هکتار در دستور کار قرار گرفته همچنین در ۹ نقطه تهران مجوز برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری داریم که در یک نقطه یعنی شیان این کار اجرایی شده و در هشت نقطه دیگر این ظرفیت وجود دارد که طرح‌هایی نیز برای آن برنامه ریزی شده است.

شهردار تهران تاکید کرد: مجوز بارگذاری تفرجگاهی حتما دنبال خواهد شد تا مردمی که در پایان هفته برای فرصت تفریح به شمال می‌روند بتوانند از فضای پیرامونی شهر استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای زیست پذیرتر شدن شهر الزاماتی وجود دارد گفت: اکنون که ترافیک و آلودگی هوا شرایط را سخت کرده در کنار آن باید موضوع کمبود تفرجگاه مورد توجه قرار گیرد.

جنگل کاری کمربند سبز شهر تهران با قوت دنبال می شود

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران عصر دوشنبه در مراسم بهره برداری از فاز نخست جنگل کاری کمربند سبز تهران گفت: تا ۱۵ اسفند سال جاری در مجموع یک هزار و ۵۰۰ هکتار جنگل کاری کمربند سبز شهر تهران به بهره برداری می‌رسد.

علی محمد مختاری افزود: امروز در سه منطقه بی بی شهربانو، شهید حجازی و منطقه ۱۹ ۵۰۰ هکتار جنگل کاری به بهره برداری رسید که در دامنه‌های بی بی شهربانو تا بیمارستان امین آباد این جنگل‌کاری انجام شده و علت انتخاب این محدوده این بوده که با توجه به لزوم حراست از منابع طبیعی و محیط زیست شهر تهران توسعه و گسترش جنگل کاری برای جلوگیری از تخریب انجام شده و از سوی دیگر از ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه شهر نیز با این جنگل کاری جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: با این یک هزار و ۵۰۰ هکتاری که امسال به بهره‌برداری می‌رسد در مجموع ۴۶ هزار و ۵۰۰ هکتار به بهره برداری رسیده که در سال گذشته و در مدیریت شهری جدید یک هزار و ۲۵۰ هکتار جنگل کاری انجام شد که با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

همچنین شهردار منطقه ۲۰ از پیشنهاد ایجاد شهرک گلخانه‌ای در این منطقه خبر داد و گفت: در صورت موافقت شهردار تهران می‌توانیم این مجموعه را در شهرری راه‌اندازی کنیم.

محمد ناظم رضوی در این مراسم که با حضور شهرداری تهران در حال برگزاری است با اشاره به بازپیرایی کوه‌های بی‌بی شهربانو و مجموعه سیمان در شهر ری گفت: نازیبایی‌هایی در ضلع شرقی بزرگراه امام علی در منطقه ۲۰ شاهد بودیم که با تلاش‌های صورت گرفته اقدامات خوبی برای رفع این نازیبایی‌ها انجام شده که البته بخشی از کوه‌های کارخانه به شهرداری تهران واگذار شد و در این باب نیز سازمان بوستان‌ها اقدام به درختکاری در محوطه کوه‌ها کرده و این مسئله می‌تواند جلوگیری از بین بردن کوه‌های این محدوده شود.

وی از آمادگی شهرداری منطقه ۲۰ جهت احداث مجموعه‌ای مشابه تپه‌های عباس‌آباد در مرکز شهر سخن گفت و افزود: ما این آمادگی را داریم که این فضا را در منطقه ایجاد کنیم.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به ایستگاه مترو صفائیه در مجاورت کارخانه سیمان ری نیز گفت: با تبدیل شدن این کارخانه به موزه سیمان راه‌اندازی این ایستگاه می‌تواند شرایط خوبی را جهت جابجایی مسافران و حضور آنها در موزه کارخانه سیمان داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha