صنایع دستی روستایی شهرستان سرعین به نمایش گذاشته شد

اردبیل - ایرنا - صنایع‌ و خلاقیت‌های دستی هنرمندان سرعین به منظور معرفی زندگی روستایی و بومی این شهرستان، با حضور مسئولان استانی در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل روز چهارشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در روستای آق قلعه شهرستان سرعین گفت: این نمایشگاه در قالب همایش یاریگران زندگی روستایی برگزار شده و دست بافته‌ها و محصولات چرمی هنرمندان و صنعتگران این شهرستان به نمایش گذاشته شده است.

توحید دلاورقوام افزود: اخیرا در این روستا کلاس‌های آموزشی صنایع‌دستی با همکاری گروه‌های جهادی و مردمی برگزار شد و محصولات به نمایش گذاشته شده تولیدات افراد آموزش دیده در این کلاس‌هاست.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در سطح مقدماتی و پیشرفته با هدف توانمندسازی زنان روستایی به صورت مستمر در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود و صنعتگران و علاقه‌مندان به صنایع دستی بومی از این کلاس‌ها استقبال می‌کنند.

رضا قاسمیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز در بازدید از این نمایشگاه گفت: صنایع دستی از ظرفیت‌های مهم بومی مناطق مختلف استان است و توسعه و ترویج آن می‌تواند بستری برای اشتغالزایی برای هنرمندان و فعالان این عرصه باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha