ایجاد دانشکده حمل‌ و نقل در دانشگاه فردوسی مشهد در حال بررسی است

مشهد- ایرنا- رییس دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: پیشنهاداتی در زمینه ایجاد دانشکده حمل و نقل در این دانشگاه ارائه و نشستهایی در این خصوص برگزار شده و این موضوع در دست بررسی و پیگیری است.

به گزارش ایرنا، محمود شریعتی روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از اتمام فرآیند تعمیر اساسی ۱۱ دستگاه واگن خط یک قطار شهری مشهد افزود: دانشکده حمل و نقل تهران با هزینه مستقیم راه‌آهن‌ کشور ایجاد شده است که به زودی‌ بازدیدی از این دانشگاه خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: صنعت حمل و نقل یکی از شاخصه‌های مهم توسعه هر کشوری است و این صنعت، شاخص است و تاثیرات شگرفی روی گردشگر و شهر دارد.

رییس دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: صنعت ریلی نیز از مهمترین ارکان حمل و نقل است و در کلانشهر مشهد نیز هرچه سریعتر باید شبکه ریلی کامل شود.

شریعتی افزود: پژوهشکده‌ای در دانشگاه فردوسی مشهد در موضوع حمل ونقل ریلی راه‌اندازی ‌شده است و امیدواریم با اقدامات جدید پژوهش‌های خوبی در این زمینه انجام شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد نیز در این آیین گفت: امسال از مجموع ۶۰ واگن خط یکم تعمیرات اساسی ۱۱ واگن‌ به انجام رسیده است.

مجتبی زمانیان‌ وحیدی افزود: برای ساخت هر کیلومتر خط مترو هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان هزینه می شود و تا کنون از مجموع ۸۴ کیلومتر خط پیش بینی شده قطارشهری برای مشهد، ۳۸ کیلومتر بهره برداری شده است.

وی ادامه داد: تعمیر و نگهداری تاسیسات مترو از اهمیت زیادی‌ برخوردار است و با توجه به تحریم‌های ظالمانه در این حوزه مشکلاتی داشته ایم لذا مهندسی معکوس در دستور قرار گرفت و تا کنون ۱۵۰ قطعه، ۳۰۰ تجهیز و ۲۰ دستگاه مهندسی معکوس و با این اقدام ۱۷۰ میلیارد تومان صرفه جویی شده است.

خط یکم قطار شهری مشهد اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه این خط نیز در دهه فجر سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرد.

عملیات حفاری خط دوم قطار شهری مشهد نیز پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط بهره‌برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی وارد مرحله عملیاتی شدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ و عملیات حفاری خط چهارم نیز از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha