۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبر: 85358214
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

وزیر کشور: تامین واگن متروی مشهد در اولویت است

مشهد- ایرنا- وزیر کشور کفت: تامین واگن مورد نیاز متروی مشهد و سایر کلانشهرهای کشور در اولویت و مورد تاکید است.

احمد وحیدی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح بوستان «برکت» در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: از مسایل جدی وزارت کشور تامین واگن های مترو است که قرارداد فاینانس با چین در این خصوص به روز شده و مذاکره با طرف چینی برای تحویل واگن های مورد نیاز شهرهای دارای مترو از جمله مشهد انجام شده است.

وی با بیان اینکه ساخت واگن داخلی نیز در دستور است، بیان کرد: این ظرفیتها در حال توسعه است و تلاش می شود پروژه های قطار شهری را با بومی سازی پیش ببریم.

وزیر کشور در خصوص بوستان کرامت در مشهد نیز گفت: احداث این بوستان ٢٣ هکتاری در منطقه مسکونی کار ارزشمندی در راستای ارتقای سطح رفاه و نشاط شهروندان است.

وحیدی اضافه کرد: در این بوستان ظرفیت کشاورزی برای شهروندان پیش بینی شده و تاکنون ٢٠٠ نفر در باشگاه کشاورزی این بوستان آموزش داده شده اند که اقدام مهمی در راستای توانمندسازی شهروندان است.

بوستان شهری «برکت» با ۲۳ و نیم هکتار مساحت در حاشیه بزرگراه امام علی(ع) مشهد امروز طی مراسمی با حضور وزیر کشور بهره‌برداری شد.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد این شهر، اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه چهار و نیم کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴ و نیم کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره‌برداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد، از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات حفاری خط چهارم نیز به طول ۱۷ و نیم کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.

وزیر کشور با استقبال استاندار خراسان رضوی صبح امروز وارد مشهد شد.
شرکت در همایش آموزشی پنج هزار نفری نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ رای، شرکت در پویش مردمی‌سازی مدیریت مصرف گاز، بهره‌برداری از بوستان برکت از جمله برنامه‌های سفر یک روزه احمد وحیدی وزیر کشور به مشهد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha