عفو محکومان حوادث اخیر پاسخ محکمی به اسلام‌هراسان بود

گرگان - ایرنا - معاون اول قوه قضاییه گفت: موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاههای عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح، جلوه دیگری از رویکرد پدرانه ایشان نسبت به جوانان و پاسخ محکمی به اسلام‌هراسان بود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد مصدق کهنموئی روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح پروژه ساختمان جدید پزشکی قانونی گلستان اظهارکرد: بخشیدن این محکومان ثابت کرد که رهبر معظم انقلاب، نگاه پدرانه به همه جوانان ایران اسلامی دارد.

وی در ادامه به طرح‌های قوه قضاییه در راستای ارائه خدمات بهتر قضایی اشاره کرد و گفت: یکی برنامه‌های در دست اقدام، استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان بومی است که تلاش می‌کنیم با کمک گرفتن از این ظرفیت، مسیر خدمت‌رسانی را هموارتر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اولویت‌های مهم قوه قضاییه، به‌روز بودن دانش قضات و فعالان سیستم قضایی است که برای رسیدن به این هدف باید شرایط مطالعه مستمر آنان ایجاد شود.

حجت‌الاسلام مصدق به فعالیت‌های سازمان پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت: این نهاد باید با بهره‌گیری از تکنولوژی دانش‌بنیان از کارشناسی سنتی به سمت کارشناسی نوین حرکت کند.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: اطاله دادرسی و عدم اتقان رای، ۲ چالش مهم دستگاه قضایی است که نظریه پزشکی قانونی در هر دو مسئله موثر است.

مصدق با تاکید بر سرعت روزافزون و بدون وقفه جریان علم افزود: باید در سیستم قضایی از سیستم هوش مصنوعی استفاده کنیم.

وی به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن اشاره کرد و گفت: این مشارکت کم‌سابقه مسوولیت مدیران کشور را سنگین‌تر کرد.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: کسانی که دنبال ایجاد ناامنی و اغتشاش در کشور هستند بدانند مردم با این حضور گسترده به نقشه‌ها و توطئه‌های آنها پاسخ منفی دادند.

وی گفت: دشمن در حال رصد شبانه‌روزی شرایط کشور است و مردم از نظر معیشت در تنگنا هستند که مسوولان باید برای این موضوع چاره‌اندیشی کنند.

افتتاح ساختمان جدید پزشکی قانونی استان گلستان

همچنین ساختمان پزشکی قانونی گلستان با هزار و ۷۰۰ متر زیربنا و صرف ۴۲ میلیارد تومان اعتبار با حضور حجت‌الاسلام مصدقی معاون اول قوه قضاییه و مسجدی رئیس سازمان‌پزشکی قانونی کشور به بهره‌برداری رسید.

این ساختمان که در سه طبقه ساخته شده، علاوه بر بخش اداری، مرکز معاینات پزشکی قانونی گرگان هم به ساختمان جدید منتقل می‌شود.

ساختمان فعلی مرکز معاینات گرگان در جوار امامزاده عبدالله قرار دارد که به علت کمبود فضا، قادر به پاسخگویی نیاز همه مراجعان نیست.

عملیات ساخت ساختمان پزشکی قانونی گلستان سال ۱۳۹۹ در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۲۳ مترمربع آغاز شد و در کمتر از ۲۴ ماه به مرحله بهره‌برداری رسید.

پزشکی قانونی گلستان در گرگان، کردکوی، بندرترکمن، علی‌آبادکتول، آزادشهر، مینودشت، کلاله و گنبدکاووس دارای ساختمان است.

شرکت در جلسه شورای قضایی و همایش روسا و دادستان‌های گلستان از دیگر برنامه های سفر معاون اول قوه قضاییه به گلستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha