۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85036413
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: خراسان شمالی در حوزه گردشگری از معبر به مقصد تبدیل شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: این استان دارای ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری است و همواره نقش معبر را برای مسافران داشته که باید به مقصد تبدیل شود.

به گزارش ایرنا محمدرضا حسین نژاد روز سه شنبه در اولین گردهمایی راهنماییان گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: این خطه در میان ۲ قطب گردشگری شمال کشور و مشهد مقدس قرار دارد و این ظرفیت را باید ارزش دانست و از آن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: سالانه تعداد زیادی مسافر و زائر از این مسیر عبور می کنند که باید مقدمات ماندگاری آنان فراهم شود.

حسین نژاد افزود: ماندگاری مسافر در این استان تنها به چند تابلوی راهنما ختم می شود که سازمان ها و ارگان ها در این خصوص ورود و سهم خود را ایفا کنند.

وی گفت: با ارایه بروشور در ایام نوروز باید ظرفیت های این خطه برای مسافران مشخص شود و از این فرصت برای توسعه استان استفاده شود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: تبلیغات گردشگری استان باید در مصافت های طولانی و در استان های همجوار انجام شود تا مسافران تصمیم ماندن در استان را برای دیدن از جاذبه های گردشگری و استفاده از فضاهای تفریحی و دیدنی برنامه ریزی کنند.

وی تصریح کرد: دستگاه های مسوول و مربوط زمینه معرفی استان در مسافت های دورتر از ورودی و خروجی استان را فراهم کنند و در این زمینه برنامه های جذاب را طراحی کنند در غیر این صورت مسافران تنها عبور خواهند کرد و یا چند ساعتی در این استان شاید تنها برای صرف غذا ماندگار خواهند شد.

استاندار خراسان شمالی بر فراهم کردن زیر ساخت های گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: در ایام نوروز دستگاه ها باید مسایل امنیتی، رفاهی، بهداشتی موارد نیاز مسافران را تامین کنند تا گردشگران از این خطه خاطره ای تلخ حتی کوچک نداشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از رسانه ها خواست تا در خصوص معرفی جاذبه ها، مراکز دیدنی و روستاهای بکر خراسان شمالی وردو کنند و دستگاه ها نیز اقدام به برگزاری رویداد ها و جشنواره ها کنند.

وی به ظرفیت صنایع دستی استان نیز اشاره کرد و گفت: باید زمینه معرفی صنایع دستی استان به گردشگران را فراهم کنیم که علاوه بر ایجاد درآمد برای خانوار ها به معرفی استان نیز کمک شایانی خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی بر تقویت حوزه گردشگری در استان اشاره کرد و افزود: این مهم تنها با مشارکت بخش خصوصی کامل خواهد شد که از شرکت ها و فعالان حوزه گردشگری می خواهیم که برنامه های متنوعی برای جذب گردشگران و ماندگاری آنان در این خطه داشته باشند.

وی همچنین از فعالان بخش راهنمایان گردشگری نیز خواست تا نقاط دیدنی و بکر استان را با اطلاعات دقیق و شایسته به گردشگران معرفی کنند که این مهم نیز به خودی خود باعث جذب بیشتر مسافران خواهد شد.

در این آیین از تعدادی از فعالان و راهنمایان گردشگری استان تقدیر شد.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع شده که پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر از این مسیر تردد می کردند.

هفت هتل، یک متل، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۳۸ خانه‌مسافر و ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان شمالی مسافران را پذیرش می کنند و در مجموع شمار تخت های اقامتی در این استان به هزار تخت می رسد.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha