معاون استاندار خراسان‌شمالی: فضای شهری برای استقبال از گردشگران آماده شود

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی با تاکید بر آماده سازی فضای شهری برای استقبال از گردشگران گفت: دستگاه های متولی باید با همکاری یکدیگر تمهیدات لازم را برای آماده‌ سازی فضای شهری استان و خدمات سفر به گردشگران نوروز ۱۴۰۲ را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رشیدی روز سه شنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل سفر خراسان شمالی اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی بهترین خدمات را به میهمانان و گردشگران نوروزی ارایه دهند.

وی افزود: ارایه خدمات شایسته به گردشگران و مسافران نوروزی می تواند در افزایش جذب گردشگر تاثیرگذار باشد که این امر موجب افزایش درآمد خانوارهای استان خواهد شد.

رشیدی ادامه داد: زیباسازی مبلمان شهری و ساماندهی تابلوها و علایم، تعیین مراکز درمانی فعال در ایام تعطیلات، اصلاح نقاط حادثه خیز، لکه گیری معابر شهری و محورهای مواصلاتی از جمله اقداماتی است که دستگاه های مربوطه باید دردستور کار قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: برنامه ریزی دقیق و نظارت بر فعالیت اتوبوس های بین شهری و ترمینال های مسافربری، نظارت بر فعالیت هتل ها، سفره خانه ها، و اقامتگاه‌های بوم گردی و آماده سازی و نظارت بر سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها و آماده سازی مساجد و امامزادگان استان با توجه به تقارن با ماه مبارک رمضان از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رشیدی تجهیز و آماده سازی مدارس هدف اسکان مسافران نوروزی، استقرار پایگاه های هلال احمر در مبادی ورودی شهرها و نظارت بر قیمت و نرخ خدمات از جمله یدک کش ها، تعمیرگاه‌ها، فروشگاه‌ها، اغذیه فروشی ها و رستورانهای سطح استان را از دیگر اقدامات مهم ستاد خدمات سفر عنوان کرد.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع شده که پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر از این مسیر تردد می کردند.

هفت هتل، یک متل، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۳۸ خانه‌مسافر و ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان شمالی مسافران را پذیرش می کنند و در مجموع شمار تخت های اقامتی در این استان به هزار تخت می رسد.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha