۴۰۰ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری پیشرفت فیزیکی بالایی دارند

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود طرحهای صنعتی و تولیدی در استان گفت: هم‌اکنون ۴۰۰ طرح صنعتی در این استان از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدکاظم منزوی روز سه‌شنبه در آیین معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این در حالی است که منابع تسهیلاتی محدود است و پاسخ‌گوی نیازها نیست.

وی ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز را نیازمند هزینه و سرمایه‌گذاری بالا دانست و افزود: حجم تقاضا برای دریافت زمین در شهرک‌های صنعتی بالا و باعث بروز مشکلاتی در این حوزه شده است.

منزوی به آغاز روند واگذاری زمین به صنایع کوچک و صنوف در شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: در گام نخست به صنف پوشاک، درودکاران و فلزکاران زمین واگذار می‌شود.

رییس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سال گذشته ۸۹۲ جواز تاسیس در صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

سجاد رستمی به فعال بودن یک‌هزار واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: در این واحدهای تولیدی ۲۳ هزار نفر اشتغال دارند.

وی با اشاره به در دست ساخت بودن ۲ هزار طرح صنعتی جدید در چهارمحال و بختیاری افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال جدید برای ۳۳ هزار نفر فراهم می‌شود.

رستمی تصریح کرد: از ابتدای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری تاکنون یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی استان به سرمایه‌گذاران واگذار شده که ۴۰ درصد آن مربوط به بعد از سال ۱۳۹۹ است.

وی با اشاره به تحقق ۲۰۰ درصدی برنامه صادراتی چهارمحال و بختیاری در سال گذشته یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز ۸۱ میلیون دلار کالا از استان صادر شده که تا پایان امسال به ۹۰ میلیون دلار قابل افزایش است.

رستمی اظهار داشت: متاسفانه علاوه بر پیگیری‌های انجام شده در سال‌های اخیر اما اجرای طرح پارک اوره با زمینه ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲ هزار نفر به نتیجه نرسید.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تسهیل‌گری و مانع‌زدایی در بخش تولید در دستور کار این سازمان قرار می‌گیرد.

فضل‌الله رحمتی تاکید کرد: بهره‌مندی از ظرفیت افراد متخصص و توانمند برای بهبود وضعیت معیشت مردم جزو برنامه‌های اولویت‌دار مدیریت جدید صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، در این آیین از خدمات سجاد رستمی قدردانی و فضل‌الله رحمتی به‌عنوان سرپرست صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha