هلال‌احمر فارس: زلزله ۵.۲ ریشتری دُرز لارستان خسارتی نداشت

شیراز-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس گفت: بر اساس گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی، زلزله ۵.۲ ریشتری صبح سه‌شنبه به مرکزیت دُرز از توابع لارستان خسارتی نداشته است.

حسین درویشی سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: جمعیت هلال احمر فارس کماکان در تمام شعب و پایگاه‌ها در آماده‌باش کامل است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس ادامه داد: در تماسی که با مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان برقرار شد، مشخص شد که این زلزله در هرمزگان نیز خسارتی نداشته است.

فرماندار ویژه لارستان نیز اعلام کرد: در پی زلزله‌ ۵.۲ ریشتری روز سه‌شنبه به مرکزیت دهستان درز لارستان،ترک خوردگی در منازل سنگی و خشتی این روستا رخ داده اما آسیب به منازلی که مقاوم سازی شده وارد نشده است.
داریوش دهقان افزود: بخشدار مرکزی لارستان به همراه نیروهای ارزیاب از هلال احمر ، بنیاد مسکن و اورژانس در دهستان درز و سایبان بخش مرکزی لارستان حضور دارند و در حال ارزیابی هستند.
به گزارش ایرنا ساعت ۹:۳۵ سه‌شنبه‌ دوم اسفندماه در پی وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۵.۲ در مقیاس ریشتر و در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین، منطقه درز و سایبان شهرستان لارستان لرزید.
دهستان درز و سایبان بخش مرکزی لارستان ۶ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد و در فاصله ۱۴۰ کیلومتری از مرکز شهرستان لارستان واقع است. این دهستان دارای ۱۳ روستا و چهار آبادی است.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز واقع است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha