راهداران چهارمحال و بختیاری در زمستان امسال ۱۲۰ هزار کیلومترباند برف‌روبی کردند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در عملیات راهداری زمستانی امسال تاکنون ۱۲۰ هزار و ۸۷۵ کیلومترباند برف‌روبی از سوی راهداران استان انجام گرفته است.

روح‌الله غلامی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که این میزان برف‌روبی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۸ هزار و ۱۸۱ کیلومترباند بوده از رشد بالای برخوردار شده است.

وی همچنین از ریزش‌برداری ۱۰ هزار و ۹۰ مقطع در استان طی زمستان امسال خبر داد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته در پنج هزار و ۱۲۶ مقطع ریزش‌برداری شده بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: راهداران استان در عملیات راهداری زمستانی امسال ۲۲ هزار و ۹۲۱ کیلومتر باند در استان را یخ‌زدایی و نمک‌پاشی کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۷۲۳ درصدی برخوردار شده است.

غلامی رهاسازی ۱۷ هزار و ۱۴۵ خودروی گرفتار در برف و اسکان پنج هزار و ۱۳۰ مسافر در راهدارخانه‌های استان را از دیگر فعالیت‌های راهداران در زمستان امسال عنوان کرد و گفت: این عملکرد در مدت مشابه سال گذشته رهاسازی ۲ هزار و ۱۱۲ خودرو و اسکان ۲۲۴ مسافر بوده است.

وی با قدردانی از تلاش و سخت‌کوشی شبانه‌روزی راهداران استان در بارش سنگین برف هفته گذشته، اظهار داشت: راهداران استان در پی این سامانه بارشی به وسیله ۶۱۵ دستگاه ماشین‌آلات، ۴۸ هزار و ۶۴۵ کیلومترباند برف‌روبی کردند و این تلاش‌ها همچنان برای بازگشایی گردنه‌های چری و شاهمنصوری شهرستان کوهرنگ ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین در هفته اخیر پنج هزار و ۹۳ تن شن و نمک در محورهای ارتباطی استان پاشیده شد و در ۳۸۷ مقطع ریزش‌برداری انجام گرفت.

غلامی خاطرنشان کرد: راهداران استان در سامانه بارشی اخیر یک هزار و ۶۱۵ خودروی گرفتار در برف را رهاسازی کردند و ۳۶ مسافر را در راهدارخانه‌های استان اسکان دادند.

به گزارش ایرنا، یک سامانه بارشی آسمان چهارمحال و بختیاری را از بامداد یکشنبه تا پنجشنبه هفته گذشته مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری را فرا گرفت و با بارش سنگین برف به ویژه در شهرستان کوهرنگ خسارت‌هایی به بخش‌های گوناگون وارد و تعداد زیادی از راه‌های روستایی را مسدود کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha