بیش از ۲۹ هزار کیلومتر باند محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری برف‌روبی شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم عملیات برف‌روبی در گردنه‌های شهرستان کوهرنگ، گفت: در پی بارش برف در هفته گذشته تاکنون ۲۹ هزار و ۱۸۴ کیلومتر باند در محورهای ارتباطی این استان برف‌روبی شده است.

روح‌الله غلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیاری از راهداران استان به صورت چند شبانه‌روز در حال برف‌روبی هستند و با توجه به کوهستانی بودن منطقه عملیات برف‌روبی همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت پنج هزار و ۵۴۵ تن شن و نمک در جاده‌های ارتباطی استان پاشیده شد تا تردد خودروها تسهیل و از لغزندگی محورها کاسته شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طی روزهای ۱۰ تا ۱۳ بهمن نیز ۶۵ مسافر گرفتار در کولاک برف در راهدارخانه‌های استان اسکان یافتند و یک هزار و ۱۵۴ خودروی گرفتار در برف نیز رهاسازی شد.

غلامی با بیان اینکه در حال حاضر تردد در تمامی محورهای ارتباطی اصلی و فرعی استان به جز گردنه‌های چری، تاراز و شاه‌منصوری شهرستان کوهرنگ در جریان است، خاطرنشان کرد: راهداران همچنان در حال عملیات راهداری زمستانی و برف‌روبی در این سه گردنه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این استان ۴۵۰ راهدار با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین مشغول عملیات راهداری زمستانی هستند و در بارش سنگین برف در روزهای اخیر به صورت شبانه‌روزی برای برف‌روبی و جلوگیری از اسنداد راه‌ها تلاش کردند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه است که از این میزان، ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی،۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و مابقی راه درون شهری است.

این استان در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی ۲ استان بزرگ اصفهان و خوزستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha