۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85037526
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 کانال‌های آب اصفهان را حِفاظ‌ کِشی کنید، جان مردم در خطر است

اصفهان-ایرنا - سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به وقوع چند حادثه در روزهای اخیر و فوت یک نفر بر اثر سقوط خودرو در یک کانال آب در شرق اصفهان، نهادهای مربوطه باید اقدام به نصب حِفاظ‌ مقاوم در اطراف این کانال‌ها کنند.

فرهاد کاوه آهنگران، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در روز اخیرهای اخیر چند حادثه سقوط خودرو در کانال‌های اطراف اصفهان که پس از رهاسازی آب در زاینده‌رود پُرآب شده‌اند، رُخ داد که در یکی از آنها یک جوان ۲۴ ساله جان باخت.

وی با بیان‌اینکه در روزهای خالی بودن کانال‌ها نیز حوادث سقوط خودرو اتفاق می‌افتد، تاکید کرد: لازم است نهادهای متولی نسبت به نصب حفاظ مقاوم و تابلوهای هشداردهنده در اطراف کانال‌ها اقدام کنند تا دیگر شاهد بروز چنین اتفاق های تلخی نباشیم.

کاوه آهنگران تصریح کرد: برخی از کانال‌های آب در اطراف اصفهان، در مسیر تردد شهروندان یا در اطراف مناطق مسکونی شهری یا روستایی قرار دارند و لازم است ایمنی اطراف آنها، تامین یا مسیر تردد خودروها مسدود شود.

وی با اشاره به اینکه دیشب نیز بر اثر سقوط یک دستگاه خودرو در یک کانال در محدوده اصفهانک، جان یک زن و شوهر به خطر افتاد اما نجات یافتند، گفت: اگر قرار باشد هزینه‌ای برای ایمن سازی اطراف کانال‌ها صرف شود، این کار باید قبل از به خطر افتادن جان افراد صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه حفاظ نصب شده باید آنقدر مقاوم باشد که مانع از سقوط خودرو به داخل کانال شود، از مردم خواست هنگام تردد در اطراف کانال های آب، سرعت مطمئن و نکات ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، ساعت یک بامداد سه‌شنبه دوم اسفند جاری، یک دستگاه پراید در یک کانال آب در محدوده محله مهدی‌آباد در شرق اصفهان سقوط کرد که راننده ۲۴ ساله آن در این حادثه جان باخت.

همچنین ساعت یک و ۲۷ دقیقه بامداد چهارشنبه سوم اسفند جاری حادثه سقوط یک دستگاه خودروی پراید به همراه راننده و سرنشینش در کانال آبی در محدوده محله مسجد جامع اصفهانک در شرق اصفهان به آتش نشانی گزارش شد که با سرعت عمل آتش نشانان غواص، راننده ۳۰ ساله خودرو و سرنشین ۲۶ ساله آن، بسلامت از آب خارج شدند.

خروجی سد زاینده‌رود با هدف بازگشایی این رودخانه و تخصیص آب برای آبیاری کشت کشاورزان، قبل از نیمه شب پنجشنبه ۲۰ بهمن امسال افزایش یافت و آب به کانال های آب در شرق اصفهان رسید.

به گزارش ایرنا در ماه‌ها و سال‌های گذشته نیز حوادث سقوط افراد یا خودروها به کانال های آب در اطراف اصفهان یا شهرستان های دیگر اتفاق می‌افتاد بعنوان مثال در تیر سال ۱۳۹۹ سه کودک ۵ تا ۱۰ ساله در کانال‌ آبی در شهر "سین" شهرستان برخوار در شمال اصفهان غرق شدند. در آن زمان منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد که نهادهای متولی از جمله وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای باید نسبت به نصب حفاظ و تابلوهای هشدار در مکان‌های پرخطر، اقدام کنند.

به گفته وی، شرکت آب منطقه‌ای، متولی رودخانه‌ها، سدها و کانال‌های آب و اداره کل جهاد کشاورزی متولی استخرهای کشاورزی است.

در شهریور سال ۱۳۹۵ نیز سقوط یک دستگاه پراید در کانال آبی در شرق اصفهان، به مرگ سه تَن از اعضای یک خانواده منجر شد.

در اسفند سال ۸۲ نیز سقوط یک دستگاه خودروی سرویس مدرسه در کانال بزرگ آبی در شرق اصفهان به مرگ چهار دانش‌آموز دختر منجر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha