ارتقای سطح خدمات دهی مجتمع‌های بین راهی نیاز گردشگران است

تبریز - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی در صورت ارایه خدمات مناسب و باکیفیت قابلیت جذب گردشگر به استان را دارند بر این اساس ارتقای سطح خدمات دهی مجتمع‌های بین راهی نیاز گردشگران است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، اورجعلی علیزاده روز چهارشنبه در جلسه بررسی وضع مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی استان و تمهیدات ستاد سفرهای نوروزی افزود: مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی، آبرو و ویترین استان هستند و باید سطح خدمات دهی آن ها به مسافران و گردشگران ارتقا یابد.

وی اظهار کرد: ارایه خدمات به مسافران در مجتمع های بین راهی نباید به مشکلات جاری این مجتمع ها گره بخورد زیرا مسافران ولی نعمتان حوزه حمل و نقل و گردشگری هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سالانه تعداد زیادی از هموطنان در تصادفات جاده ای جان‌ خودشان را از دست می دهند، گفت: اگر همین مسافران در مجتمع های بین راهی خدمات مناسب دریافت کنند با آسودگی خاطر به سفر خود ادامه داده و احتمال سانحه دیدن برای آنها کاهش می یابد.

علیزاده، ادامه داد: صرف اکتفای مجتمع داران به فروش گازوئیل برای کامیون ها نگاه حداقلی به کارکردهای این‌ مجتمع ها بوده در حالی که اگر در آن ها زیرساخت های لازم برای ارایه خدمات مناسب و باکیفیت به گردشگران فراهم‌ شود، می توانند به تنهایی عاملی برای جلب و جذب مسافر و گردشگر تبدیل شوند.

ارتقای ایمنی جاده های استان نقش بسزایی در رضایتمندی مسافران ایفا می کند

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: این استان در چند سال گذشته به یکی از استان های پایلوت گردشگری کشور تبدیل شده بود و آمارهای تابستان امسال نشان می دهد که اقامت در هتل های استان ۲۰ درصد نسبت به دوره قبل از کرونا افزایش یافته است.

احمد حمزه زاده، با بیان اینکه امسال اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی نهضت آسفالت ریزی در جاده های استان را به راه انداخته است، افزود: ارتقای ایمنی جاده های استان نقش بسزایی در رضایتمندی مسافران ایفا می کند.

سرمایه گذاری و بهبود وضعیت مجتمع های خدمات و رفاهی برای صاحبان آنها سوددهی بالایی دارد

محمد اسداللهی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: سرمایه گذاری در حوزه خدماتی رفاهی و بهبود وضعیت این مجتمع ها موجب رونق این مجتمع ها می شود و برای صاحبان آنها سوددهی بالایی به دنبال دارد.

۵۴ مجتمع خدماتی رفاهی در راه های مواصلاتی آذربایجان شرقی در حال بهره برداری است

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: ۵۴ مجتمع خدمات رفاهی در راه های مواصلاتی استان در حال بهره برداری است که بیشترین تعداد این مجتمع ها در راه های مواصلاتی شهرستان های مرند، تبریز و بستان آباد قرار دارند.

ارسلان شکری، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه تعطیلات نوروزی و افزایش سفر میهمانان به استان، افزود: مجتمع های خدماتی رفاهی باید آمادگی کامل برای این روزها داشته و با توجه به سردسیر بودن آذربایجان شرقی، امکانات لازم را برای اسکان اضطراری آنان را فراهم‌ کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha