برگزاری کرسی های آموزشی در مدارس از رویکردهای اصلی است

ساری - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی به منظور آگاهی بخشی و آموزش روش‌های صحیح مطالبه‌گری در سطح مدارس این استان را از رویکردهای اصلی این نهاد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین کمالی چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کرسی های آزاد اندیشی با موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی و با حضور مسوولان، اساتید دانشگاه، فعالان سیاسی ،کارشناسان و مربیان مدارس برگزار می شود تا دانش آموزان در قالب این طرح روش‌های صحیح مطالبه گری را فرا بگیرند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در طرح کرسی های آزاد اندیشی دغدغه های شخصی، اجتماعی و مدارس استان را بیان می کنند و جواب خود را بطور واضح دریافت خواهند کرد،گفت: کرسی های آزاد اندیشی، فرهنگ مشارکت اجتماعی و مطالبه گری صحیح را در بین دانش آموزان ترویج می دهد و موجب می شود تا نسل آینده کشور مطالبات خود را به روش های صحیح بیان کند و بین اغتشاش و مطالبه گری تفاوت قائل شود.

برپایی جهاد تبیین در سطح مدارس با موضوعات مختلف

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: همسو با تحقق این مهم تاکنون نسبت به برگزاری یک هزار و ۳۸۰ نشست جهاد تبیین در ۷۸۳ باب مدرسه مازندران اقدام شد .

کمالی افزود: در این راستا با استفاده از ظرفیت معلمان و بسیج دانش آموزی، در آگاهی بخشی به دانش آموزان به توفیق های زیادی دست یافتیم.

وی از بکارگیری و اعزام ۲۸۰ نفر از معلمان علاقمند به عنوان مربی در بحث کاهش آسیب های اجتماعی به مداس مازندران خبر داد و گفت: تقویت هیات های مذهبی از دیگر برنامه های محوری دستگاه تعلیم و تربیت این استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: از مجموع ۵۲۱ هزار دانش آموز مازندرانی در مقاطع مختلف تحصیلی، هم اکنون ۳۵ هزار دانش آموز در هیات مذهبی مستقر در مدارس عضو هستند و نسبت به اجرای کارهای فرهنگی مشارکت دارند.

برگزاری کرسی های آموزشی در مدارس از رویکردهای اصلی است

برخورداری ۶۵ درصد مدارس مازندران از نمازخانه مستقل

کمالی با بیان اینکه هم اکنون ۶۵ درصد مدارس این استان دارای نمازخانه مستقل هستند، افزود: تاکنون ۲۲ نمازخانه با صرف ۱۲ میلیارد تومان و با ۲ هزار و ۵۰۹ مترمربع مساحت در مدارس استان احداث و تکمیل شد و ۹۵ نمازخانه در ۹۵ باب آموزشگاه دیگر با ۱۲ هزار مترمربع زیربنا نیز در دست احداث است.

وی با اشاره به درپیش بودن هفته تربیت اسلامی هشتم تا ۱۴ اسفندماه جاری با تشریح عملکرد دستگاه تعلیم و تربیت مازندران در این بخش، گفت: جریان سازی فرهنگی در بین مدارس، خانواده و جامعه، تصویرسازی کارهای فرهنگی و ارزش گذاری به ارکان موثر تربیت، پاسداشت خدمات و افتخارات مربیان و فعالان عرصه فرهنگی، ترویج تعلیم و تربیت دینی و فرهنگی، برجسته سازی نقش ارکان فرهنگی و بهره گیری از دستگاه های متولی امور فرهنگیان، تکریم فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده و دیگر متولیان و خانواده های معظم شهدای علوم تربیتی، ایجاد گفتمان تربیت در بین تمام عوامل موثر، برپایی نمایشگاه دستاوردهای علوم تربیتی، برگزاری مسابقات فرهنکی، هنری و ورزشی و قرآنی از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در این ایام است.

اعزام سه هزار داش آموز به اردوی راهیان نور

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از اعزام سه هزار نفر از دانش آموزان به اردوی راهیان نور در سال جاری خبرداد و گفت: با تمهیدات صورت گرفته ۱۵۰ هزار نفر از دانش آموزان دیگر نیز به صورت مجازی و برخط در اردوی راهیان نور مشارکت داشتند.

کمالی با بیان اینکه در ایام برپایی آیین معنوی اعتکاف نیز سه هزارو ۴۰ نفر از دانش آموزان در ۷۱ باب مسجد در این آیین معنوی شرکت کردند، افزود: ۲۲ هزار دانش آموز دختر مقطع سوم ابتدایی نیز با شرکت در جشن تکلیف که در ۳۳ شهرستان مازندران برگزار شد، رسیدن به سن بلوغ خود را جشن گرفتند.

وی از ثبت نام ۲۹۰ هزار دانش آموز در سامانه مسابقه قرآنی خبر داد و با بیان اینکه برابر آمار این میزان در مقایسه با سال گذشته با افزایش یکصد هزار نفری دانش آموزان مواجه بود ضمن اینکه یکهزار و ۳۰۰ نفر از دانش آموزان این استان در قالب طرح امین در سطح مدارس فعال هستند.

برگزاری کرسی های آموزشی در مدارس از رویکردهای اصلی است

ارتقای ۱۹ هسته مشاوره به مرکز

مدیرکل آمزش و پرورش مازندران گفت: در حوزه مشاوره و آسیب های اجتماعی نیز ۱۹ هسته مشاوره به مراکز مشاوره ارتقا یافت تا خدمات مطلوبتری به دانش آموزان ارایه شود و در این راستا نیز تاکنون به این مراکز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک شد و طبق آمار میل و رغبت خانواده ها برای دریافت مشاوره نیز افزایش یافته است.

کمالی از تاسیس خانه یاری گران زندگی با هدف اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد با انجام کارهای مشاوره ای و همچنین راه اندازی خط نماد با شماره ۱۵۷۰ برای خانوارهایی که امکان مراجعه حضوری به مراکز مشاوره را ندارند، خبر داد و افزود: برای تجهیز مدارس حاشیه شهر نیز ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شد ضمن اینکه چهار هزار جلد کتاب نیز به مدارسی که فاقد کتابخانه بودند، اهدا شد.

وی اعزام ۵۳ هزار دانش آموز به اردوهای یکروزه و همچنین اعزام ۱۶۶ نفر از دانش آموزان مازندرانی که برای نخستین بار به مشهد سفر می کنند در هفته آینده و به صورت رایگان را از جمله اقدامات آموزش و پروش مازندران در حوزه امور تربیتی عنوان کرد و یادآور شد: برپایی همایش دهه هشتادی و جریان سازی سرودهای دانش آموزی بعنوان یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از سیاست های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است.

کمبود فضای آموزشی در مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کمبود فضای آموزشی در این استان، گفت: تلاش می شود از ظرفیت خیران و همچنین با استفاده از اعتبارات دولتی و بودجه عمومی مشکلات موجود در این بخش رفع شود.

کمالی از افتتاح ۱۷ فضای آموزشی جدید در دهه فجر امسال در مازندران خبر داد و با بیان اینکه ۱۳۶ طرح عمرانی نیز در بخش مقاوم سازی و احداث مدارس و یا سالن های ورزشی در این استان در دست اقدام است، افزود: بخشی از این طرح ها با کمک خیران و بخشی دیگر نیز با استفاده از منابع دولتی بخشی تکمیل خواهد شد.

افزایش سرانه دانش آموزی با اهتمام دولت سیزدهم
وی از افزایش سرانه دانش آموزی با اهتمام دولت مردمی سیزدهم خبر داد و گفت: دولت آیت الله رئیسی، ۱۴ میلیارد تومان برای افزایش سرانه دانش آموزی مازندران در سطح مدارس دولتی این استان هزینه کرد.

مازندران در سال تحصیلی جاری در مقاطع مختلف تحصیلی ۵۲۱ هزار دانش آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha