۳ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۰۹
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 85038026
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهبود تعامل منگستائو و گلستان سمبل روابط برادرانه ایران و قزاقستان است

گرگان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: افزایش تعامل بین استان منگستائو و گلستان و افزایش رفت و آمدهای سیاسی و اقتصادی بین این دو منطقه، نشانه تحکیم روابط تاریخی و دوستانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد دهنوی شامگاه چهارشنبه در نشست هیات اقتصادی تجاری منگستائو قزاقستان با مدیران اجرایی و فعالان اقتصادی گلستان در گرگان اظهار کرد: زندگی بیش از ۷ هزار قزاق در گرگان نشانه‌ پیوند تاریخی استان گلستان با جمهوری قزاقستان است.

معاون امور اقتصادی استاندار گلستان افزود علاقمندی هیات قزاقستانی در استفاده از پتانسیل و تجارب گلستان به‌ویژه در بخش کشاورزی و شیلات از جمله موضوعاتی است که در سفر دو روزه هیات قزاقستانی به گلستان به آن پرداخته خواهد شد.

وی گفت: سوابق تاریخی بیانگر آن است که ارتباط برادرانه و دوستانه بین دو ملت قزاق و ایران منحصر به سال‌های اخیر نیست.

دهنوی گفت: وقایع سیاسی در منطقه غرب دریای خزر سبب شد همسایگان واقع در شرق دریای خزر بتوانند در ترسیم یک کریدور تجاری اقتصادی جدید با چشم‌اندازهای اثربخش هم افزایی داشته باشند .

معاون امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: تلاش می‌کنیم در مدت زمان حضور هیات تجاری و سیاسی استان منگستائو در گلستان مقدمات تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه بین استانداران دو استان نهایی شود.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری طبیعی و گردشگری سلامت گلستان اظهار امیدواری کرد با افزایش تعداد پروازها بین دو کشور به دستاوردهای مناسبی برای سرمایه‌گذاری و حضور فعالان اقتصادی دو کشور دست یابیم .

معاون اقتصادی استاندار منگستایو هم در این جلسه گفت: بهره‌مندی از توانایی و تجربه گلستان در بخش‌های مختلف کشاورزی شیلات و اقتصادی از جمله اهداف پیش بینی شده برای سفر تیم قزاقستانی به گلستان است.

قانات قولژانوف افزود : منگستائو می‌تواند پلی اثربخش برای توسعه روابط ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران با قزاقستان باشد.

وی از علاقه قزاق‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه میوه و سبزیجات و همچنین مصالح ساختمانی گلستان خبر داد و گفت: مدیران اجرائی استان منگستائو و فعالان اقتصای همراه در مدت زمان حضور در گلستان از توانمندی های گلستان بازدید خواهند کرد.

یربل احمداف سرکنسول قزاقستان در گرگان هم گفت: سفر اخیر هیات قزاقستانی در راستای اجرای تفاهم‌نامه دو رئیس جمهور ایران و قزاقستان انجام می‌شود تا مفاد مندرج در این تفاهم نامه در قالب اجرایی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اراده قزاقستان در استفاده از تجربیات استان گلستان در بخشهای مختلف بسیار جدی است و تلاش داریم از همه پتانسیل های موجود برای توسعه تعامل بین دو کشور استفاده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha