پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی در بیش از ۷۰۰ روستای گلستان آغاز شد

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان گفت: در بیش از ۷۰۰ روستا پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی آغاز شده و طرح هادی در ۷۰۵ روستا از ۹۳۳ روستای با بیش از ۲۰ خانوار اجرا و در برخی از آن در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه در جلسه شورای هماهنگی محلات کمتر برخوردار با حضور دکتر آقامحمدی قائم مقام وزیر کشور با اشاره به ایجاد ۱۵ هزار شغل در مناطق محروم و روستایی گلستان اظهارداشت: تاکنون ۳۴ هزار نفر اشتغالزایی در استان انجام شده که ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر مربوط به بانوان و ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر مربوط به اشتغال روستا و مناطق محروم است.

وی افزود: ۴۷ درصد جمعیت استان روستانشین است و در قالب برنامه پیشرفت روستا محور ‌در تلاش هستیم وضعیت روستا را متحول کنیم منطقه شمال و شمال غرب استان گلستان از محرومیت بیشتری نسبت به سایر نقاط استان برخوردار است.

استاندار گلستان گفت: ۳۹ پروژه با اعتبار ۳ هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان در راستای رفع محرومیت‌های استان در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: این استان رتبه چهارم از نظر شاخص‌های فقر و محرومیت را دارد و البته ۳۰ میلیارد تومان برای ساخت مسکن محرومان در گلستان در نظر گرفته شده است.

بیش از ۱۰۰ هزار واحد غیرمقاوم در استان گلستان وجود دارد/ در مقاوم‌سازی منازل روستایی سه درصد از میانگین کشوری پیش هستیم

زنگانه خاطرنشان کرد: در بیش از ۷۰۰ روستا پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی آغاز شده و طرح هادی در ۷۰۵ روستا از ۹۳۳ روستای با بیش از ۲۰ خانوار اجرا و در برخی از آن در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: ۲۲۸ هزار واحد مسکن روستایی در استان داریم که ۵۳ درصد مجموع واحدها نوسازی و مقاوم‌سازی شده که بیش از ۱۰۰ هزار واحد غیرمقاوم در استان وجود دارد.

استاندار گلستان گفت: در مقاوم‌سازی منازل روستایی سه درصد از میانگین کشوری پیش هستیم و در آغاز طرح هادی روستایی نیز ۲۳ درصد از میانگین کشوری جلوتر هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha