۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85038251
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لازمه اجرای درست اطلس سرمایه گذاری زنجان بهره گیری از داده‌های مکانی است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: لازمه اجرای درست و اصولی برنامه‌های مربوط به اطلس سرمایه گذاری استان، بهره گیری از پایگاه اطلاعات مکانی و فراهم شدن زیرساخت آن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه تسهیلگری و کارگشایی از اصلیترین اهداف اجرای برنامه ها در بخش های مختلف است، افزود: چرخ انجام کارها باید روان و آسان به گردش درآید و به همین منظور باید برای آنها برنامه داشت و زیرساختهای اجرای آنها را فراهم کرد.

وی یکی از این برنامه ها را اطلس سرمایه گذاری استان بیان کرد و یادآور شد: برای اجرای این برنامه، زیرساخت لازم، پایگاه اطلاعات مکانی است که مکانهای تاسیسات و حرایم مختلف مربوط به دستگاه های مختلف را در داخل خود دارد.

استاندار زنجان اظهار کرد: آنچه در این زیرساخت مد نظر است و احساس نیاز می شود مشخص شدن موارد کاربردی آن است تا به کارآمدی سیستم بیشتر منجر شود.

افشارچی با تاکید بر اهمیت داده ها در دنیای امروز، تصریح کرد: در حال حاضر حجم و فراوانی داده ها زیاد شده و قدرت پردازش آنها افزایش و هزینه ها کاهش یافته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه داده های بسیاری در اختیار داریم ولی نمی توانیم از آنها استاده کنیم، تاکید کرد: فضای مجازی باید امکان زندگی راحت تری را فراهم کند به همین منظور باید داده ها را در کنار هم قرار دهیم و با پردازش آنها راه های زندگی سهلتری را پیدا کنیم.

افشارچی تاکید کرد: اگر مجموعه ای از داده ها را کنار هم قرار دهیم به نگاه بالادستی دقیقتری می رسیم که می تواند در بسیاری از موارد راهگشا و تسهیلگر باشد.

وی افزود: داده های دستگاه ها ارزشمندترین دارایی آنها است که اگر کنار هم قرار گیرند ارزش آنها چند صد برابر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha