۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85038385
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

۶۰ هزار ایثارگر به زیارت عتبات عالیات می‌روند

رشت - ایرنا - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: امسال ۳۰ هزار ایثارگر به سفر زیارتی عتبات عالیات مشرف شدند و برای سال آینده نیز ۶۰ هزار ایثارگر به این سفر معنوی اعزام می شوند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه هنگام دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: البته این تعداد ایثارگر به همراه خانواده‌های خود به زیارت عتبات عالیات خواهند رفت ضمن اینکه هدف‌گذاری ما آن است که مجموع سفرهای سیاحتی و زیارتی ایثارگران و خانواده هایشان در سال آینده به ۵۰۰ هزار نفر برسد.

وی به وضعیت اشتغال ایثارگران اشاره کرد و افزود: بررسی وضعیت معیشت، اشتغال، مسکن و بیمه از جمله برنامه‌های ما در خصوص ایثارگران است که در بحث اشتغال علاوه بر اینکه ۲۵ درصد از سهمیه استخدامی دستگاه ها متعلق به ایثارگران است، در حوزه اعطای وام‌های اشتغال نیز برای آنها برنامه‌ریزی کرده ایم تا با کمک سایر ارگانها و نهادها از طرح‌های اشتغال ایثارگران حمایت کنیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: کارآفرینان موتور محرکه تولید و اشتغال محسوب می شوند از این‌رو از ایثارگران کارآفرین که زمینه اشتغال سایرین را فراهم می کنند، حمایت همه جانبه خواهیم داشت.

وی با اشاره به وضعیت بیمه ایثارگران نیز بیان کرد: با توجه به اینکه با کمک مجلس و دولت مشکل ما در بخش بیمه تکمیلی برطرف می‌شود، اگر ایثارگری بیمه تکمیلی نداشته باشد، وی را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌دهیم.

قاضی زاده هاشمی در ادامه به وضعیت ایثارگران گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: از ۳۰ هزار ایثارگری که تا پایان امسال عازم عتبات عالیات می‌شوند، ۱۰ هزار نفر سهمیه گیلان بوده است و با وجود اینکه این رقم برای سال آینده ۲ برابر خواهد شد به طور حتم سهمیه استان نیز افزایش می‌یابد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به مشکل مسکن ایثارگران در گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: یکی از جدی‌ترین مشکلات ایثارگران در گیلان مسکن ومحدودیت تامین زمین برای ساخت و ساز است که موجب شده در ساخت و واگذاری مسکن به ایثارگان در این استان با مشکل مواجه باشیم.

وی افزود: باید از سوی ادارات راه و شهرسازی زمین تهیه و در اختیار ایثارگران قرار گیرد که امیدواریم با تلاش همه مسئولان شهری و استانی این مشکل در این استان به حداقل ممکم کاهش یابد تا این عقب‌ماندگی برطرف شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha