مطالبات و مشکلات ایثارگران در سفرهای استانی بررسی و مرتفع می‌شود

رشت - ایرنا - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در سفرهای استانی از نزدیک با مشکلات ایثارگران آشنا و مطالبات آنان را بررسی کرده و تا حد امکان آنها را مرتفع می کنیم.

به گزارش ایرنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان اظهار کرد: مسئولان این سازمان بیشترین سفر به استانها را دارند و به همین دلیل ایثارگرانی که فکر می‌کنند برای حل مشکلات خود نیاز به مراجعه به تهران و ملاقات با مدیران این نهاد برای پیگیری امور خود دارند، در این سفرها می‌توانند از نزدیک مسائل خود را بازگو کنند.

وی افزود: به همین دلیل با سفر به استانها از نزدیک با مشکلات و خواسته‌های ایثارگران آشنا می‌شویم و در حد توان نیز به مشکلات ایثارگران در بخش‌های مختلف رسیدگی می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در سفر به استانها با جامعه هدف و نیز کارآفرینان دیدار می‌کنیم و از سویی با مدیران استانی جلسه توجیهی برگزار می‌شود تا نسبت به مسائل هر استان در این حوزه اشراف یافته و مسائل ایثارگری دقیق‌تر بررسی شود.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه بیان کرد: گیلان یکی از استان‌هایی است که مشکلات کمی در بخش ایثارگران دارد و در واقع یکی از ۲ استانی است که بیشترین یادواره شهدا را در سطح کشور و به صورت مردمی برگزار می‌کند.

خانواده شهدا یکی از مهمترین ارکان حامیان نظام هستند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت نیز در این دیدار اظهار کرد: خانواده شهدا و ایثارگران یکی از مهمترین ارکان و حامیان نظام جمهوری اسلامی هستند و نظام و دولت نیز باید توجه ویژه‌ای به این جمعیت داشته باشد.

آیت الله رسول فلاحتی افزود: مسئولان باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا مشکلات این قشر با هر نگرش و تفکری که از جان خود گذشته و برای این نظام خدمت کرده اند را برطرف کنند.

امام جمعه رشت به عملکرد دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: به جز مدت کوتاهی که مقام معظم رهبری و همچنین شهید رجایی در دولت حضور داشتند، سایر دولتها وابستگی حزبی و سیاسی داشتند اما دولت کنونی راهبردش مشخص است و به صورت جهادی کار و فعالیت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: البته در انتخاب نیروها و مدیران باید دقت شود و باید مدیران پاک‌دست و پاک‌چشمی را انتخاب کرد که فهم مدیریت زمان را نیز داشته باشند و بتوانند برای این نظام و جامعه مفید و موثر باشند.

آیت‌الله فلاحتی بیان کرد: متاسفانه به دلیل حضور برخی از مدیران ناپاک در دوره‌های گذشته، هم اینک شاهد مشکلات فراوانی در بخش‌های مختلف هستیم و از سویی باید نظارت بر مدیران نیز بیشتر شود چون فقدان این نظارت ها، آسیب‌های فراوانی در پی دارد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: به هرحال این دولت عملکرد جهادی را با حضور مدیران شایسته در دستور کار خود قرار داده و امید است که مشکلات ایثارگران نیز برطرف شود چون وظیفه همه مسئولان است که به فکر این قشر باشند.

در دیدار قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگان کشور با نماینده ولی فقیه در گیلان، برخی از نمایندگان شهرهای مختلف این استان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha